گردشگری و توریسم

آنفلوانزای خوکی ۴۳ یمنی را به کام مرگ فرستاد

“یوسف الحاضری” در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری “عربی ۲۱” گفت، این افراد در شمال و وسط یمن جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: حدود یکهزار و ۶۰۰ نفر در ماه‌ نوامبر تا دسامبر (۹آبان تا ۹آذرماه) مشکوک به ابتلا به ویروس آنفلوانزا خوکی در یمن ثبت شده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد،از آغاز سال ۲۰۱۹ تاکنون ۶ هزار و ۶۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.
الحاضری اضافه کرد:آنفلوانزا خوکی تاکنون جان صدها یمنی را گرفته و شرایط در یمن بسیار اسفناک است.
این مقام بهداشت دولت نجات ملی همچنین از سازمان‌های فعال در زمینه بهداشتی خواست که هرچه زودتر دارو برای درمان آنفلوانزای خوکی را در اختیار مبتلایان قرار دهند.

وی همچنین خواستار ارائه کمک‌رسانی برای تجهیز اتاق‌های قرنطینه در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی با هدف جلوگیری از شیوع این بیماری ویروسی شد.
در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ۱۳۲ نفر در نتیجه ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی جان باختند که در این زمینه صنعا؛ پایتخت بیشترین آمار قربانیان را داشت.
نوع جدید آنفلوانزا خوکی موسوم به h۱n۱ در اثر جهش ژنتیکی ایجاد شده است که انسان‌ها را مبتلا می‌کند و در عین حال به راحتی از انسانی به انسان دیگر سرایت منتقل می‌شود و به این ترتیب افرادی که هیچ تماسی با خوک‌ها ندارند نیز در معرض ابتلا به این نوع ویروس قرار می‌گیرند.

حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در سال ۹۴ به یمن، نه تنها موجب کشته شدن هزار یمنی شده است، بلکه به خاطر محاصره و ویران شدن نظام بهداشتی این کشور توسط ائتلاف و در نتیجه گسترش انواع بیماری‌ها و وخیم‌تر شدن اوضاع بهداشتی در این کشور فقیر، زمینه ساز مرگ شمار دیگری از یمنی‌ها را فراهم کرده است.