گردشگری و توریسم

پل روستای اسطرخی شیروان تا پایان امسال ساخته می‌شود

 رضا رجب زاده روز یکشنبه در نشستی ویژه با محوریت بررسی مشکلات روستای اسطرخی شیروان، اظهار داشت: به لحاظ جغرافیایی این شهرستان و اسفراین با یکدیگر هم مرز هستند اما مردم برای تردد مسیر این دو شهرستان باید از مرکز استان عبور کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته عملیات اجرایی گذر مرزی اوغاز شیروان به باجگیران در مرز ترکمنستان آغاز شد و احداث پل روستای اسطرخی موجب کوتاه شدن مسیر ترازیت وسایل نقلیه به پایتخت می شود.

رجب زاده با بیان اینکه مقدمه آغاز احداث پل رفع تملک و آزادسازی اراضی در روستای اسطرخی است، دستور داد: این موضوع باید با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، اداره راهداری کل حمل و نقل جاده ای و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بررسی شود و با بازدید میدانی از منطقه طرح کارشناسی برای اجرا تا سه شنبه هفته جاری ارائه شود.

وی ادامه داد: طرح بافت باارزش روستای اسطرخی نیز درگیر حل مشکل احداث پل می باشد و وزیر کشور نیز برای اجرای این پروژه تاکید دارند.

در ادامه این نشست موضوع واگذاری خانه های سازمانی نیز مطرح شد و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: این واگذاری ها باید با هماهنگی فرمانداران انجام شود.

شهرستان های شیروان و اسفراین با ۲۸۴ هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی و شرق بجنورد واقع هستند.