گردشگری و توریسم

سینما ابزاری مناسب برای معرفی دستاوردهای علمی قم است

محمدکاظم رضوانی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگاران، حمایت از برگزاری رویدادهای سینمایی را از جمله اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار داشت: برگزاری جشنواره تخصصی یکی از اقدام‌های مناسب برای معرفی ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف است.

وی ادامه داد: درسال‌جاری تاکنون چندین جشنواره فیلم در استان برگزار شده است ضمن اینکه سه جشنواره سینمایی دیگر از جمله جشنواره فیلم فجر ، فیلم کوتاه نوآوری و فناوری استان درماه‌های باقی مانده در قم برگزار می‌شود.

رضوانی با تاکید بر ضرورت حمایت رسانه‌های استان از جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری استان گفت: دریافت آثار مطلوب به دبیرخانه این جشنوراه نشان از ظرفیت های مناسب در این زمینه است.

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، لازمه دایمی کردن دبیرخانه این جشنواره را همراهی رسانه ها در معرفی آن دانست و گفت: فیلم‌های دریافتی به دبیرخانه این جشنواره در یکی از مراکز سینمایی استان به نمایش درمی‌آید.

رضوانی، ادامه داد: تمام آثاری که موفق به کسب رتبه در این جشنواره  می‌شوند، به بانک اطلاعاتی پارک‌های علم و فناوری کشور ارسال و در اکران های عمومی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش اصلی، جانبی و ویژه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: بخش اصلی این جشنواره شامل مستند، تیزرهای تبلیغاتی، کلیپ و انیمیشن و موشن گرافی، بخش جنبی شامل فیلم های ۶۰ ثانیه ای حرفه ای و ۶۰ ثانیه ای آماتور و بخش ویژه این جشنواره نیز به فیلم های کوتاه شهدای فناوری و فیلم های کوتاه وقف فناوری اختصاص دارد.

رضوانی افزود: با توجه به اینکه این جشنواره در سطح استان برگزار می‌شود، استفاده از هنرمندان شاخص استان و همچنین اساتید فناوری قم در بخش داوری این جشنواره مورد تاکید است.

آثار راه یافته به نخستین دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری قم، از ۲۷ تا ۲۸ بهمن ماه به صورت عمومی اکران و اختتامیه این جشنواره نیز روز ۲۹ بهمن ماه همزمان با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در این استان برگزار می‌شود.

۱۱۵ شرکت تحت پوشش پارک علم و فناوری استان قرار دارد.