گردشگری و توریسم

بیش از ۵۳ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه ایجاد شد

حسن عزیزی عصر شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: این تعداد شغل به صورت خالص و ناخالص در ۲ بخش اقتصادی و عمرانی توسط دستگاه های مختلف ایجاد و در سامانه به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در سال جاری کاهش سه درصدی نرخ بیکاری را دنبال می کند، افزود: برای تحقق این مهم ایجاد ۶۰ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شده که خوشبختانه بخش اعظم آن عملیاتی شده است.

عزیزی تصریح کرد: تنها در ۲ هفته اخیر بیش از ۵۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بخش های مختلف تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه یاداوری کرد: استان ما در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری وضعیت خوبی دارد به گونه ای که تاکنون سه هزار و ۱۸۷ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی گفت: این میزان تسهیلات به سه هزار و ۳۰۴ طرح پرداخت شده که نتیجه آن ایجاد پنج هزار و ۸۶۴ فرصت شغلی بوده است.

عزیزی در پایان گفت: بانک ها همچنین با سه هزار و ۴۰۴ طرح دیگر برای پرداخت سه هزار و ۷۲۹ میلیارد و ۵۶۸ میلیون ریال انعقاد قرارداد کرده اند.
مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز امسال را ۱۴.۴ درصد اعلام کرده است.
گفته می شود در استان کرمانشاه بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار وجود دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به این تعداد افزوده می شود.