گردشگری و توریسم

حماس: خوی اشغالگری اسرائیل برای جامعه جهانی آشکار شده است

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، برهوم افزود: این اظهارات همچنین حقیقتی که رژیم اشغالگر تلاش کرد تا آن را مخفی نگه داشته و از همه ابزارها برای گمراه کردن افکار عمومی جهان، نهادهای بین‌المللی و عدالت استفاده نماید، آشکار کرد.

وی در ادامه خواستار اقدامات عملی جامعه جهانی و دادگاه لاهه برای مجازات رژیم صهیونیستی به خاطر جرایمی شد که این رژیم مرتکب شده و آن را مرحله جدیدی برای تحقق عدالت و حمایت حقوق مردم تا رسیدن به پایان اشغالگری عنوان کرد.

سخنگوی حماس همچنین از آمادگی کامل این جنبش برای تسهیل مأموریت کمیته‌های حقیقت‌یاب و ارائه اسناد معتبر و موثق به آنها درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نقض حقوق مردم فلسطین خبر داد.

«فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه از تلاش برای آغاز تحقیقات این دادگاه درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی خبر داد.

بنسودا اظهار کرد: دادگاه لاهه تحقیقات کاملی در اراضی فلسطینی آغاز خواهد کرد که بر ارتکاب جنایت‌های جنگی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی تمرکز دارد.

پیش‌تر نیز دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای در مورد جنایات جنگی در فلسطین اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی هشدار جدی داده بود.

مقام‌های فلسطینی تا کنون بارها از دادگاه لاهه خواسته‌اند که در خصوص جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه مرتکب شده‌، تحقیق انجام دهد.