گردشگری و توریسم

تظاهرات هزاران الجزایری علیه انتخابات ریاست جمهوری

به نوشته القدس العربی، مردم الجزایر پس از نماز ظهر جمعه در الجزیره، پایتخت این کشور تظاهرات کردند و خواستار اجرای تغییرات واقعی در این کشور شدند.

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی مانند «هرگز عقب نخواهیم نشست»، «متوقف نخواهیم شد» و «با دروغگویان مذاکره نخواهیم کرد» بر تداوم جنبش مردمی این کشور تأکید کردند.

این تظاهرات، یک هفته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر و انتخاب تبون برگزار شد.   

کمیته مستقل انتخابات الجزایر، جمعه گذشته اعلام کرد که تبون با ۵۸.۱۵ درصد آرا، پیروز ششمین انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شده است.

بر اساس نتایجی که کمیته مستقل انتخابات الجزایر روز جمعه منتشر کرد، پس از تبون، “عبدالقادر بن قرینه” ۱۷.۳۸ درصد، “علی بن فلیس” ۱۰.۵۵ درصد، “عزالدین میهوبی” ۷.۲۶ درصد و “عبدالعزیز بلعید” ۶.۶۶ درصد مجموع آرا را کسب کردند.

بر اساس گزارش کمیته مستقل انتخابات الجزایر، میزان مشارکت در این انتخابات ۳۹.۸۳ درصد اعلام شد.

در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، از مجموع جمعیت ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این کشور، ۲۴ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن بودند.

مردم الجزایر از سوم اسفند ۱۳۹۷ در اعتراض به تلاش بوتفلیقه رییس‌ جمهوری مخلوع این کشور برای ماندن در قدرت، دست به تظاهرات گسترده زدند؛ موج اعتراضی که بوتفلیقه را پس از ۲۰ سال مجبور به استعفا کرد و حتی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد.

دانشجویان الجزایری روزهای سه‌شنبه هر هفته به خیابان‌ها آمده‌ و خواستار به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند؛ خواسته‌ای که فرماندهان ارتش و در رأس آن صالح، آن را رد و اعلام کردند که انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود.

عامل اصلی تظاهرات مردم الجزایر، اعتراض آنان به باقیمانده دولتمردان منسوب به بوتفلیقه در رأس امور است.