گردشگری و توریسم

سیاستهای ناکارآمد ترانزیتی مزیت جغرافیایی کشور را بی اثر می کند

احمد زمانیان یزدی شامگاه پنجشنبه در پایان همایش ملی “ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در مسیر توسعه اقتصادی” در مشهد افزود: تلاش همسایگان کشور ما در بخش ترانزیت عموما با هدف اقتصادی است و این سیاست ها موجب ایجاد مزیت ترانزیتی برای آنها و کاهش سهم ترانزیت کشور ما خواهد شد.
وی از اعمال نگاه بخشی و محلی بر ترانزیت انتقاد کرد و گفت: اعمال سلیقه، نگاه امنیتی و نگاه شخصی برخی مسوولان و وجود تضاد در نظرها مانع جدی توسعه ترانزیت در کشور است.

زمانیان یزدی تاکید کرد: امروز که تحریم ها در ترانزیت مشکلاتی ایجاد کرده است باید با سیاست های یکپارچه به دنبال رفع این مشکلات باشیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه کشور دوره اقتصاد بدون نفت را می گذراند گفت: بایدشغل نفت فروشی را به شغل دیگری تبدیل کرد.
سید احسان قاضی زاده هاشمی افزود: امروز کشورها در پی انرژی های نو هستند و ایران نیز علاوه بر اینکه باید بر مشکل اتمام نفت و کنار گذاشتن آن فائق آید با مساله تحریم نیز مواجه است.
قاضی زاده با اشاره به پیشینه پرافتخار و با عظمت ایران افزود: فلات ایران خشکسالی تاریخی داشته و قناتهای ۲۵۰۰ ساله شاهد این ادعاست، از این رو ایران با سه درآمد اصلی یعنی جابجایی جهانی کالا، تولید علم و  هنر دوران خود به این جایگاه دست یافته است.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : اگر هوشمندانه از ظرفیتهای طبیعی استفاده کنیم می توانیم تمدن ایرانی اسلامی خود را رشد دهیم و به نقطه مطلوب برسیم.