اماکن دیدنی ایران, گردشگری هنری

استاندار فارس: زمینه سرمایه‌گذاری در گردشگری فراهم شود


چارتر

استاندار فارس گفت: محتوی اصلی صنایع دستی و گردشگری را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد و باید زمینه سرمایه‌گذاری در این حوزه که باعث توسعه و رونق اقتصادی خواهد بود فراهم شود.

ایرنا:عنایت الله رحیمی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس در جمع خبرنگاران افزود: بخش خصوصی استان فارس مشارکت خوبی در سال های اخیر در زمینه گردشگری به ویژه بوم‌گردی که زایده دولت تدبیر و امید بوده داشته است.

وی عنوان کرد: رونق و توسعه گردشگری موجب اشتغالزایی نیز خواهد بود و در آینده نزدیک گردشگری نقش پررنگ تری در اقتصاد کشور و استان فارس بازی می کند.

رحیمی درباره یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس گفت: رونق این دوره نمایشگاه بیشتر از دوره های قبلی است و همچنین تنوع و گستردگی فضا نیز از دوره های گذشته مشهودتر است.

استاندار فارس ادامه داد: نقش گردشگری سلامت و مذهبی در نمایشگاه یازدهم گردشگری پارس پررنگ تر شده است و در کنار آن آژانس های مسافرتی ،اقامتگاه های بومگردی و مجموعه های اقامتی نیز دیده می شود.

وی به وجود غرفه های تولید و عرضه صنایع دستی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: صنایع دستی فارس این ظرفیت را دارد که رونق اقتصادی و اشتغالزایی مناسبی در این استان ایجاد کند.

رحیمی اضافه کرد: فارس در حوزه گردشگری تاریخی،ادبی ، هنری ،مذهبی و باستانی از ظرفیت عظیمی برخوردار است که این موارد می تواند توریسم های خارجی را روانه این خطه کند.

استاندار فارس گفت: پرونده شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی اکنون در جریان است و در روزهای گذشته ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی نیز به شیراز سفر کرده اند که این اقدام بسیار ارزشمندی است که همگان باید برای تحقق آن تلاش کنند.

وی عنوان جهانی شدن را برای توسعه گردشگری و اقتصاد هر خطه بسیار موثر دانست و افزود: سال گذشته عنوان جهانی شدن در زمینه صنایع دستی برای شهرستان آباده کسب شد و احتمالا امسال نیز جهانی شدن شیراز محقق می شود و به دنبال جهانی شدن فیروزآباد نیز در سالهای آینده نیز هستیم.

رحیمی عنوان کرد: جهانی شدن شهرها برای معرفی ظرفیت های آن شهر به سایر مردم جهان بسیار تاثیرگذار است.

یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس از ۲۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان فارس آغاز به کار کرده و تا ۲۹ همین ماه ادامه دارد.

این نمایشگاه با حضور ۱۰۰ غرفه از ۲۷ استان در حوزه صنایع دستی، گردشگری سلامت، فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و … فعالیت می‌کند و از ساعت ۱۶ الی ۲۲ پذیرای بازدید کنندگان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس در شهرک گلستان شیراز است.