گردشگری و توریسم

راننده و سرنشین کامیون از سیلاب قلعه‌گنج نجات یافتند

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قلعه‌گنج روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی اطلاع از ورود یک دستگاه کامیون به سیلاب آبنمای بیژن‌آباد، نیروهای راهداری و گشتهای محور به محل حادثه اعزام شدند. 
محمدهادی بهبودی افزود: با توجه به بارش شدید باران و سیلابی شدن برخی مناطق اطلاعیه بسته شدن آبنماها به مرکز مدیریت راهها اعلام شد و گشتهای ویژه در محل یافتند.

وی ادامه داد: با وجود حضور گشتهای راهداری در محل آبنماها و مسدود بودن مسیر متاسفانه برخی رانندگان بدون توجه به هشدارهای راهداران و گشتهای راهداری اصرار بر تردد و عبور از محل سیلاب دارند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قلعه‌گنج افزود: راننده این دستگاه کامیون با وجود مشاهده حجم سیلاب با ورود و گذر از بستر آبنمای بیژن‌آباد به علت شدت سیلاب و وجود گِل و لای متوقف و در آب فرو می‌رود. 
وی با بیان اینکه با حضور به موقع راهداران و کمک مردم بومی، راننده و شاگرد کامیون از سیلاب نجات یافتند افزود: به علت شدت سیلاب و گل و لای در بستر آبنما همچنان کامیون در آب گرفتار است. 
 بهبودی از آماده باش گشتهای راهداری قلعه‌گنج در طول مسیرهای ورودی و خروجی این شهرستان خبر داد و گفت: از مردم و رانندگان درخواست داریم در زمان بروز سیلاب به هیچ عنوان از محل آبنماها عبور نکنند چون خطرات ناشی از این حرکت، هم جانی و هم مالی است.

بارش باران از بامداد روز گذشته در جنوب کرمان آغاز و تا صبح امروز (پنجشنبه) ادامه داشت.

با توجه به اینکه بارش باران در این منطقه، مستمر اما شدت چندانی نداشت تا کنون گزارشی مبنی بر ورود خسارات مالی به محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی اعلام نشده است.

مرکز شهرستان قلعه گنج در فاصله ۴۲۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.