گردشگری و توریسم

المیادین: اکثریت پارلمان لبنان با نخست وزیری دیاب موافقند

منابع سیاسی لبنانی به المیادین گفتند که  جریان ملی آزاد، جنبش امل، حزب الله، حزب ملی گرا، جریان المرده و فراکسیون اللقاء التشاوری از دیاب حمایت می کنند.

بر اساس این گزارش،‌ دیاب وزیر پیشین آموزش و پرورش، سیاستمدار میانه رو، چهره ای دانشگاهی، فرهنگی و فردی با تجربه است.  

منابع یاد شده در این باره گفتند: پس از اعلام انصراف سعد حریری از نامزدی پست نخست وزیری، اکثریت پارلمانی تصمیم به انتخاب جایگزین گرفت.

حریری نخست وزیر مستعفی لبنان چهارشنبه شب درخواست طرفداران و هم پیمانان سیاسی اش برای پذیرش نامزدی نخست وزیری لبنان را رد کرد و از پذیرش این پُست انصراف داد.

دفتر اطلاع رسانی حریری با صدور بیانیه‌ای در بیروت و به نقل از وی اعلام کرد که از زمان استعفایم در هفتم آبان ماه گذشته که در پاسخ به جنبش اعتراضی مردم لبنان صورت گرفت کوشیدم با تشکیل دولت فن سالار (تکنوکرات) درخواست مردم برای حل مشکلات و رفع بحران‌ها را اجابت کنم.

وی گفت: معتقدم تنها دولتی که قادر است بحران اجتماعی و اقتصادی لبنان را حل کند هیات دولت تشکیل یافته از فن سالاران (تکنوکرات ها) است و نه شخصیت های سیاسی.

رییس «جریان السمتقبل» لبنان ادامه داد که از فراکسیون «المستقبل» در مجلس ملی خواسته ام  روز پنجشنبه جلسه تشکیل دهد و موضع خود را نسبت به معرفی نامزد جدید پست نخست وزیری اعلام کند.

این فراکسیون از ۱۸ نماینده‌ طرفدار حریری تشکیل شده است.