گردشگری و توریسم

رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا: استیضاح انتخاب دمکرات‌ها نبود

«استنی هویر» رهبر دمکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه گفت که در طول ۳۸ سال که به عنوان نماینده در کنگره کشورش حضور داشته، هرگز باور نمی‌کرده که شاهد اعمال خلاف آشکار ازسوی رئیس جمهوری ایالات متحده باشد.

هویر درباره نوع برخورد اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان با آنچه وی اعمال خلاف قانون ترامپ خواند، گفت که هرگز انتظار نداشته شاهد “توجیه بزدلانه اعمال رئیس جمهوری” از سوی همکارانش باشد.

وی همچنین تاکید کرد که دمکرات‌ها سه بار در رای‌گیری‌های مختلف با استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مخالفت کرده‌اند، اما تداوم رفتار خلاف ترامپ باعث شده است که استیضاح وی کلید بخورد.

بسیاری از سناتورها و نمایندگان دمکرات از ماه‌ها پیش خواهان استیضاح ترامپ بودند، اما نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با آن مخالفت می‌کرد.

فرایند استیضاح ترامپ پس از آن جدی شد که محتوای مکالمه تلفنی او با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین و گروکشی روابط آمریکا با این کشور برای فضاسازی منفی علیه رقیب انتخاباتی‌اش افشا شد.

ترامپ متهم است که کمک چندصد میلیون دلاری به اوکراین و دیدار با رئیس جمهوری این کشور را مشروط کرد به آغاز تحقیقات علیه یک شرکت گازی که پسر «جو بایدن» در هیات مدیره آن بوده است.

جو بایدن یکی از نامزدهای حزب دمکرات و احتمالا اصلی‌ترین رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا است و دمکرات‌های کنگره می‌گویند که این کار ترامپ سوء استفاده از قدرت برای منافع شخصی بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از سوی دمکرات‌ها متهم به کارشکنی در تحقیقات کنگره از طریق مسدود کردن دسترسی اعضای مجلس نمایندگان به اسناد و مقام‌های قوه مجوریه شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا اکنون در حال بحث و مذاکره پیرامون استیضاح ترامپ است و تا ساعاتی دیگر رای‌گیری نهایی در این باره را آغاز می‌کند.