گردشگری و توریسم

انگلیس از تخریب واحدهای مسکونی در فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد

«جاناتان الن» که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع فلسطین سخن می‌گفت، افزود: انگلیس به طور ویژه نگران هدف قرار گرفتن ساختمان‌هایی در این منطقه است که برای کمک رسانی بشر دوستانه استفاده می‌شود.

وی افزود: همانطور که ما به روشنی اعلام کردیم الحاق سرزمین‌های فلسطین اشغالی خلاف قوانین بین‌المللی، مانع رسیدن به صلح و تهدیدی علیه راه حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل است.

نماینده انگلیس همچنین نسبت به شرایط انسانی و افزایش حملات در نوار غزه ابراز نگرانی و تصریح کرد که اسرائیل به عنوان «قدرت اشغال‌گر» وظیفه دارد تا از مردم فلسطین حفاظت کند.

الن افزود: از اسرائیل می خواهیم که در این رابطه به طور کامل تحقیق کند و آنهایی که مسئول هستند را محاکمه کند.

وی ادامه داد که رژیم اشغال‌گر قدس بایستی محدودیت‌های دسترسی به آب، برق و تردد که زندگی مردم فلسطین در این منطقه را تحت شعاع قرار داده، تسهیل کند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در فرایند صلح خاورمیانه، تداوم شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را نگران کننده دانست و خواست تا این اقدام به سرعت متوقف شود.

در این نشست نماینده ویژه سازمان ملل متحد در فرایند صلح خاورمیانه هم تداوم شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را نگران کننده دانست و خواست تا این اقدام به سرعت متوقف شود.

نیکلای ملادینف گفت تخریب و ضبط ساختارهای متعلق به فلسطینیان در سراسر کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی ادامه داشت به گونه ای که از ۶ دسامبر، هشت ساختار فلسطینی دیگر توسط مقامات اسرائیلی تخریب یا تصرف شدند که منجر به آوارگی ۲۰ نفر شد.

«شورای عالی برنامه‌ریزی اداره مدنی» رژیم صهیونیستی به‌تازگی ساخت بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی را در کرانه باختری تأیید کرد که براین اساس، دستور ساخت غیرقانونی تعداد واحدها در سال ۲۰۱۹  به هشت هزار و ۳۳۷ واحد می‌رسد.

واشنگتن اقدام رژیم صهیونیستی را با قوانین بین المللی سازگار توصیف کرده اما این موضع‌گیری واشنگتن و اقدام تل‌آویو با محکومیت‌هایی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی روبه رو شد.

دولت انگلیس پیشتر اقدام رژیم صهیونیستی در این رابطه را محکوم کرد و آن را اقدامی غیرقانونی خواند.

سکونت یهودیان در شهرکهای غیرقانونی در کرانه باختری پس از اشغال این منطقه توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ رفته رفته آغاز شد و تعداد شهرک نشینان، پنج سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۲ میلادی به یکهزار و ۵۰۰ نفر رسید.

استقرار صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین پس از آن و در طول سال‌های متمادی ادامه داشت و طبق آخرین گزارش در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۳۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری و قدس شرقی سکونت داده شده اند.

اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد مصوبه ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی ۹۵) است.

این قطعنامه ضمن غیرقانونی خواندن شهرک سازی در اراضی فلسطینیها از رژیم صهیونیستی می خواهد که عملیات شهرک سازی را متوقف کند.

با وجود قطعنامه های مصوب شورای امنیت سازمان ملل برای توقف شهرک سازیها در کرانه باختری، همچنان سیاست اشغالگری صهیونیستها ادامه دارد؛ تا جایی‌ که “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان کمپین انتخابات پارلمانی، وعده الحاق بخشهایی از کرانه باختری را به سرزمینهای اشغالی داده بود.