گردشگری و توریسم

برای تولید قطعات تحریمی در کنار صنایع و شرکت‌های خودروساز خواهیم بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز چهارشنبه در بازدید از مراکز تحقیقات و نوآوری و خطوط تولید شرکت خودروسازی سایپا با ابراز خرسندی از تداوم فعالیت‌های این شرکت در حوزه تولید محصولات داخلی اظهار داشت: در سالی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به اسم “رونق تولید” نامگذاری کردند، دشمنان در فشار حداکثری درصدد توقف چرخ‌های صنعت کشور از جمله خودروسازی برآمدند.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی یک صنعت مادر، اشتغالزا و مورد نیاز مردم است که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند، ادامه داد: با خروج شرکت‌های خارجی از این صنعت، تأمین و تولید قطعات حساسی از خودرو که در وابستگی و انحصار شرکت‌های خارجی بود با مشکل مواجه شد.

وزیر دفاع با اشاره به انباشت دانشی که در حوزه‌های مختلف مجموعه وزارت دفاع وجود دارد، خاطرنشان ساخت: طی تعاملات انجام گرفته با شرکت سایپا مقرر شد تأمین و تولید آن بخش‌هایی از خودرو که به سبب خروج شرکت‌های خارجی با مشکل مواجه شده است، توسط مجموعه صنعت دفاعی تولید و در اختیار این شرکت قرار داده شود.

حاتمی اضافه کرد: شرایطی که برای صنعت خودروسازی در سالیان اخیر اتفاق افتاده است، طی ۴ دهه در صنعت دفاعی و نیروهای مسلح حاکم است و ما با نگاه تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و سرمایه‌های انسانی بومی، توانستیم با تبدیل تهدید و تحریم‌ها به فرصت از زیرساخت‌های دانشی و آزمایشگاهی صنعت دفاعی نهایت بهره را ببریم.

وی افزود: برابر نیاز و درخواست خودروسازان و پشتیبانی در شرایط تحریم از سرریز فناوری و دانش در صنعت دفاعی برای تولید قطعات گلوگاهی مورد نیاز خودروسازان استفاده خواهیم کرد.

در پایان این بازدید، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و گروه خودرو سازی سایپا درراستای حمایت و پشتیبانی صنعت دفاعی از صنعت خودروسازی ملی در جهت مقابله با تحریم‌ها و کمک به رونق تولید و بومی‌سازی قطعات و وقطع وابستگی، بین معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و مدیر عامل سایپا به امضا رسید.