گردشگری و توریسم

۱۱۰ فروند شناور ساخت داخل با هدف توسعه گردشگری دریایی آب اندازی شد

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، «جلیل اسلامی» در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به ۴۵ پایانه مسافری فعال برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران دریایی، اظهارداشت: سازمان بنادر و دریانوردی برای رعایت ایمنی دریایی و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران ۸ فروند بالگرد امدادی اجاره کرده و ۱۹ فروند شناور ناجی و ۲ فروند هواپیما آماده به کار است. 

وی با اشاره به طرح نوروزی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: براساس این طرح، مدیریت ویژه‌ای در خصوص تأمین و تجهیز سفرها و ایمنی ترددها صورت می گیرد.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی توسعه ناوگان مسافری پیشرفته را اولویت سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه مسافرت‌ها و گردشگری دریایی عنوان و خاطرنشان کرد: از محل وجوه اداره شده، ۱۱۰ فروند شناور با ظرفیت ۱۰ هزار و ۹۴۷ صندلی توسط کشتی سازان داخلی تولید و به آب اندازی شد.

وی افزود: تمامی شناور ساخته شده داخلی براساس یک نظام مدون، توسط مؤسسات رده بندی مورد بازرسی ایمنی قرار می گیرند و کنترل می‌شوند.

اسلامی گفت: در ایام پیک مسافری به خصوص در تعطیلات عید، از شناور های تعاونی به عنوان همیار ناجی برای امداد و نجات به کار گرفته می شود.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: توسعه عمرانی و رفاهی پایانه های مسافری دریایی از رویکرد های سازمان بنادر در حوزه گردشگری دریایی است.