اخبار گردشگری

نقش آژانس های مسافرتی آنلاین در رونق بخشی هتل ها

آژانس‎های مسافرتی آنلاین یا OTA برای هتل‎ها از اهمیت ویژه‎ای برخوردارند؛ زیرا با بهبود بازاریابی به هتل‎ها کمک کرده و مسافران بالقوه فراوانی را جذب مراکز اقامتی می کنند.

با توجه به گرایش مردم ایران به استفاده از اینترنت امروزه بیشتر گردشگران داخلی برای جست وجوی هتل های خود به OTA مراجعه می کنند، چون وب‎سایت های مسافرتی آنلاین نوعی فروشگاه اینترنتی محسوب می‎شوند که به آنها امکان می دهد به راحتی هتل ها را جستجو کرده و قیمت ها را با هم مقایسه کنند. 
استفاده ۸۰ درصد مردم ایران از خدمات اینترنت نشان می دهد که این روزها رفتار مشتریان تغییر کرده است. در سال‎های اخیر، با گسترش شبکه اینترنت و همه‎گیر شدن گوشی‎های هوشمند، بیشتر افراد ترجیح می‎دهند کارها و نیازهای روزمره خود را به صورت آنلاین انجام دهند. استفاده از خدمات آنلاین کمک می‎کند تا امکان جست وجوی بهتر و مقایسه بین محصولات مختلف را داشته باشیم، از طرفی بعضی از وب سایت‎های خدمات آنلاین شرایطی ایجاد کرده‎اند تا بتوانیم نظرات افرادی را که پیش تر از آن خدمات استفاده کرده‎ را مطالعه کنیم و انتخاب هوشمندانه‎تری انجام دهیم.

آژانس‎های خدمات مسافرتی آنلاین (OTA) وب‎سایت هایی هستند که محصولات مرتبط با سفر به مشتریان می‎فروشند، این خدمات می‎تواند شامل رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار باشد. در واقع OTA ها، اشخاص ثالثی هستند که این خدمات را به نمایندگی از هتل ها، شرکت های هواپیمایی، پایانه‎های اتوبوسرانی و شرکت‎های حمل‎و نقل ریلی به مشتریان می‎فروشند.

سرویس ویژه‎ای که اسنپ‎تریپ را از سایر OTA های داخلی متمایز می‎کند، امکان بررسی نظرات مسافرانی است که در این هتل‎ها اقامت داشته‎اند. هر مسافر می‎تواند نظر خود را درباره شرایط هتل، کیفیت غذا و پذیرایی، وضعیت نظافت، دسترسی به نقاط مهم و… ثبت کند و به هر کدام از این بخش‎ها، امتیازی در بازه صفر تا پنج بدهد. مجموع این امتیازها به برآورد کیفیت کلی هتل منجر می شود.

صفحه اختصاصی هر هتل از چهار بخش زیر تشکیل شده است.اطلاعات هتل: این بخش شامل عکس‎ ها، آدرس و لوکیشن دقیق، امتیاز هتل از دید کاربران و امکانات کلی هتل است. تغییر تاریخ سفر: می‎توانید از طریق این بخش به راحتی تاریخ سفر و تعداد روزهای اقامت تان را تغییر دهید. لیست اتاق‎ها: در این قسمت می‎‎توانید همه اتاق‎ های موجود در هتل را مشاهده کنید.

اتاق های یک یا چند تخته، توئین یا سوئیت‎ های چند خوابه در این بخش قرار دارد. در بخش «پیشنهاد ویژه» می توانید ارزان ترین هتل ‎های روز را مشاهده کنید. این سامانه هر روز در این بخش تعدادی از هتل‎های موجود در وب سایت خود را با تخفیف‎های ویژه به شما پیشنهاد می دهد. سرویس ویژه‎ای که اسنپ‎تریپ را از سایر OTA های داخلی متمایز می‎کند، امکان بررسی نظرات مسافرانی است که در این هتل‎ها اقامت داشته‎اند. هر مسافر می‎تواند نظر خود را درباره شرایط هتل، کیفیت غذا و پذیرایی، وضعیت نظافت و دسترسی به نقاط مهم ثبت کند و به هر کدام از این بخش‎ها، امتیازی در بازه صفر تا پنج بدهد. مجموع این امتیازها به برآورد کیفیت کلی هتل منجر می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.