گردشگری و توریسم

سهم عالیشهر بوشهر از طرح ملی مسکن ۲۳۰۰ واحد است

علی مقاتلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: وزارت راه و شهرسازی برای کمک به تامین مسکن اقشار آسیب پذیر طرح “اقدام ملی تامین مسکن” را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شور برنامه‌ریزی کرده‌است که سهم شهرهای جدید  کشور ۲۰۰ هزار واحد و سهم شهر جدید عالیهشر ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تعیین شده‌است.

وی بیان کرد: افراد متقاضی در شهرهای بوشهر و عالیشهر که دارای شرایط لازم برای برخورداری از طرح “اقدام ملی تامین مسکن” هستند، می‌توانند از مورخه ۲۶ آذرماه جاری به مدت سه روز با مراجعه به سامانه اقدام طرح ملی به نشانی tem.mrud.ir  نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

وی اضافه کرد: متقاضیان از نخستین ساعت اعلام آغاز ثبت نام برای این طرح می‌توانند با مراجعه به سامانه نسبت به بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام کنند که وجود نقص در پرونده نیز از سوی سامانه مربوطه به متقاضی اعلام می‌شود.

مقاتلی ادامه داد: در این دوره یکهزار واحد ثبت نام می‎شود و در صورتی که متقاضیان  بیش از یکهزار واحد باشند سهمیه افزایش خواهد یافت.

مقاتلی بیان کرد: اولویت نخست ثبت نام از متقاضیان  شهر بوشهر و عالیشهر با حداقل پنج سال سکونت در این ۲ شهر است.

وی یادآور شد: متقاضی و افراد تحت تکفل، باید زمین یا واحد مسکونی نداشته باشند و از هیچ یک از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

مقاتلی ادامه داد: طرح اقدام ملی تامین مسکن برای خانه‌دار کردن افرادی است که تاکنون نتوانسته‌اند منزل مناسبی برای خود تامین کنند و هدف این طرح نیز افزایش تولید مسکن و تامین نیاز جامعه با این محوریت است که بتواند در بلند مدت تغییری در بازار مسکن کل کشور ایجاد کند.

وی گفت: متقاضیانی که دارای شرایط لارم باشند پس از اتمام ثبت نام به شرکت عمران شهر جدید عالیشهر به عنوان دستگاه متولی معرفی می‌شوند.

مقاتلی بیان کرد: در همین ارتباط نسبت به تهیه نقشه‌های اجرایی اقدام و پس از گرفتن پروانه ساختمانی واحدهای مسکونی نسبت به انتخاب پیمانکار  برای احداث واحدها در  یک دوره زمانی حداکثر ۲ ساله اقدام خواهد شد.