گردشگری و توریسم

استاندار ایلام: ان جی ال دهلران آذرماه ۹۹ افتتاح می‌شود

قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت طرح ان جی ال دهلران اظهار داشت: به منظور فراهم شدن زمینه برای تسهیل سرمایه‌گذاری این طرح می‌توان از ظرفیت‌های قانونی توسعه شرق و غرب و معافیت‌ها و یارانه‌های اختصاص یافته استفاده کرد.

وی افزود: استانداری ایلام و فرمانداری دهلران نهایت همکاری با سرمایه‌گذار در راستای اجرای فعالیت این طرح را دارد و پیگیر تسریع در بهره‌برداری این طرح بزرگ است.

استاندار ایلام با اشاره به وجود ذخایر ارزشمند نفت و گاز در استان گفت: وجود این ذخایر ارزشمند موهبت الهی به مردم استان است که باید سرمایه‌گذاری لازم در راستای استفاده از آن اختصاص یابد تا منجر به ایجاد اشتغال جوانان منطقه و رونق تولید و توسعه استان شود.

سلیمانی‌دشتکی از آمادگی کامل استانداری و فرمانداری در راستای تسهیل روند فعالیت این طرح خبر داد و اظهار داشت: همه ما در تلاش هستیم تا با فراهم کردن شرایط مناسب بستر توسعه استان را فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، در این نشست  استاندار ایلام با مدیران شرکت پتروپالایش ان جی ال سه هزار و ۱۰۰ دهلران از جمله صیدی مدیرعامل، صرافان مدیر حقوقی، قاسمی مدیر اداری ، هاشمی امور حقوقی و تحصیل اراضی و نعمتی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری دیدار و بر رفع مسایل و مشکلات طرح تاکید کرد.

شهرستان مرزی دهلران در فاصله ۲۲۸ کیلومتری ایلام واقع است.

استان ایلام دارای منابع نفت و گاز است و اکنون در چندین منطقه این استان کار استحصال نفت و بهره‌برداری از میعانات گازی در حال انجام است.