اخبار گردشگری

کشف شیوه آموزش جنگاوری سرخپوست ها

بخش هایی از سلاح های کوچکی که توسط باستان شناسان در بخش غربی ایالات متحده کشف شده است، نشان می دهد، سرخپوست ها در دو هزار سال پیش چطور جنگیدن را به کودکانشان آموزش می دادند.

باستان شناسان معتقدند آثار باستانی که از محوطه ای تاریخی واقع در «اورگن» یکی از ایالتهای غربی آمریکا کشف شده اند، در حقیقت تکه هایی از ابزاری همچون تیر هستند که پیش از تیر و کمان ابداع شده بودند.

این آثار نشان می دهند ساکنان آمریکای شمالی حدود ۲۰۰۰ سال پیش از ابزارهای کوچک برای تعلیم مهارت های ضروری زندگی به نسل های جدید استفاده می کردند.

«رابرت لوسی» که سرپرست تحقیقات درباره یافته های اخیر است بیان کرد :«ما به این نتیجه رسیدیم مردمان این منطقه در گذشته از همان روشی برای آموزش دادن کودکان استفاده می کردند که ما امروزه برای آموزش کودکان در برخی حوزه ها استفاده می کنیم. به طور معمول آن ها سلاح هایی شبیه به تیر را در ابعاد کوچک تر می ساختند بنابراین استفاده از آن ها برای افرادی که دست های کوچک تر داشتند راحت تر بوده است.»

این سلاح های کوچک کشف شده از استخوان های نهنگ ساخته شده اند و مشخصا برای دستان کودکان طراحی شده اند.

در یک سمت این سلاح باستانی که «نیزه انداز» یا «آتلاتل» نام دارد، یک دسته و در سمت دیگر آن قسمت تیزی ساخته شده است.

توانایی استفاده از چنین ابزاری یک مهارت اکتسابی محسوب می شد، اما حرفه ای شدن در استفاده از این ابزار به هیچ وجه کار آسانی نبوده است.

کسانی که در استفاده از این ابزار توانایی و مهارت بالایی داشتند در حقیقت شکارچیان بهتری محسوب می شدند؛ به همین دلیل است این مهارت از سنین پایین به کودکان تعلیم داده می شده است.

به نظر می رسد آموزش استفاده از این نوع سلاح ها به کودکان از سال ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلادی در این منطقه ادامه داشته است.

تیر و کمان ها در مقایسه با «نیزه اندازها» از دقت بیشتری برخوردار بوده و طیف و انواع بیشتری را شامل می شوند.

محوطه باستانی که این ابزار در آنجا کشف شده است در دهه ۶۰ تا ۷۰ میلادی کشف شد و باستان شناسان تاکنون موفق شده اند بیش از ۷۰۰۰ ابزار در این منطقه کشف کنند.

بسیاری از این یافته ها در حال حاضر در موزه ملی تاریخ طبیعت واقع در واشنگتن نگهداری می شوند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.