گردشگری و توریسم

علیرضا عرب شهردار پرند شد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران عصر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید پرند گفت: شوراها نباید در امور مدیریتی شهردخالت نمایند چرا که دخالت باعث کند پیشرفتن روند اجرای پروژه ها میگردد.
عیرضا طاهری نسب افزود: از عمر شهر شدن پرند ۷ سال میگذرد اما متاسفانه در این هفت سال ۷ شهردار و بیش از ۸ سرپرست در این شهر در حوزه مدیریت شهری قرار گرفته اند امیدواریم شهردار جدید تا پایان دوره شوراها در سمت مدیریت شهری بماند و ما شاهد پیشرفت شهر باشیم.
وی ضمن تبریک به شهردار جدید و تقدیر از سکان دار سابق شهر پرند با اشاره به همدلی و حمایت مردم برای پیشبرد اهداف شهری بیان کرد: در مدیریت مقوله شهری الزام است تا تعلق خاطر در شهروندان برای آرامش و آسایش مردم فراهم شود و مدیریت این مهم به طور قطع بر عهده شهردار است که به تنهایی امکان پذیر نیست.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران در ادامه با اشاره به ویژگی های مدیریت شهری درست عنوان کرد: با توجه به رشد سریع شهرها مهم ترین عامل پیشبرد یک شهر داشتن برنامه درست، مدون و قابل اجرای شهردار است که مدیریت چند وجهی سکاندار شهر را می طلبد.

وی در ادامه شهردار را ملزم به دانستن و بهره گیری از تکنیک ها و فن آوری های روز دانست و افزود: برای پیشبرد اهداف باید با بهره گیری از دانش روز، قدرت ریسک پذیری، حذف تصدی گری، حمایت از بخش خصوصی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تعامل با ادارات، اصلاح سیمای شهری و نوآوری برای درآمد پایدار گلم های ویژه برداشت.

طاهری نسب در ادامه با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله شهرداری تشریح کرد: یکی از خواسته های اساسی استانداری تدوین برنامه پنج ساله برای برنامه ریزی و اجرای پروژه های عمرانی از منظر بهسازی و نوسازی است که شایسته است این مهم مدنظر قرار گیرد.

وی با تقابل و همکاری سه رکن اساسی مدیریت شهری اظهار کرد: شهرداری، شورای شهر و مردم سه رکن اساسی مدیریت شهری هستند که برای رسیدن به سر منزل مقصود در امورات شهری باید به درستی مدیریت شوند.

وی با تاکید بر انسجام پارلمان شهری گفت: ضمن تاکید بر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، انسجام شهری بین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مد نظر است اما ناگفته نماند دخالت بی مورد شورا جز خط قرمز استانداری است و بهتر است شورا به وظیفه نظارتی خود عمل کند.
 همچنین فرماندار شهرستان رباط کریم نیز در این مراس با تاکید بر مردم داری در سرلوحه امورات شهرداری خطاب به شهردار جدید پرند عنوان کرد: مردم‌داری و مردم‌سالاری را سرلوحه کارهای خود قرار دهید چرا که خدمتگزاری وظیفه همه مسئولین است.

سید مهدی ساداتی هم چنین تمکین به قانون و مقررات را نصب العین برنامه‌ها و پروژه‌های شهری اعلام کرد.

وی تزریق امید در بین شهروندان را مورد تاکید قرار داد و افزود: امیدبخشی، روند زندگی و سازندگی را در بین مردم و توسط آن ها در شهر تقویت می کند از این روی با پاسخگویی به مردم؛ شادی، آرامش و آسایش را برای شهروندان به ارمغان بیاورید.

فرماندار رباط کریم با اشاره به فعالیت در مقوله زیباسازی شهر گفت: با جدیت و ممارست، زیر ساخت های موجود در حوزه زیباسازی شهری را مد نظر قرار دهید و بدانید در این خصوص از حیث تامین مالی از سمت دولت حمایت خواهید شد.