اماکن دیدنی ایران

بهترین و بدترین سایت های مسافرتی از نگاه کاربران معرفی شدند


چارتر

در یک نظر سنجی از بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مسافر خواسته شد تا تجربه خود را در مورد استفاده از ۹ سایت مسافرتی بازگو کنند. به طوری که آنها در این نظرسنجی عملکرد این سایت ها را طی دو سال گذشته در یک دسته بندی از جمله کاربر پسند بودن سایت (userfiendly)، قیمت و پوشش دهی بازار ارزیابی کردند.

به گزارش«توریسم آنلاین»در این نظر سنجی ، سایت گوکامپر (Gocompare)، با نمره ضعیف و با ۴۵ درصد از رضایت مشتریان جزو بدترین سایت ها شناخته شد. انتقاد کاربران سایت گوکامپر، به دلیل پوشش ضعیف بازار و نشان دادن قیمت بالای سایت های مهم رزرو ، عنوان شد. در ادامه چیپفلایتس (Cheapflights) نیز با ۴۷ درصد رضایت مشتریان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
تراول سوپرمارکت (TravelSupermarket) با ۴۹ درصد رضایت مشتریان اش ، جایگاه هفتم را به دست آورد. این سایت در هرکدام از بخش های پوشش دهی بازار ، عملکرد سایت ، ارتباط میان آیتم های جستجو و قیمت توانست تنها ۲ امتیاز کسب کرد.
در حالی که ، سایت اسکای اسکنر(Skyscanner) با رتبه برتر رضایت مشتریان و با ۶۹ درصد در صدر جدول قرار گرفت. همچنین این تنها سایتی بود که چهار ستاره را برای هریک از بخش ها از آن خود کرد.
از سوی دیگر تریپ ادوایزر (TripAdvisor) در رتبه دوم قرار گرفت و سه ستاره برای هرکدام از بخش های نظر سنجی دریافت کرد.
همچنین در این نظر سنجی مشتریان یادآور شدند که علاقمندند تا قیمت های یک هتل را مقایسه کنند و در عین حال نظرات سایر مشتریان را هم بخوانند.
از طرفی در یک مطالعه جداگانه، سایت های مسافرتی از نظر پُر استفاده ترین پرواز ها با یکدیگر مقایسه شدند و مشخص شد کدام سایت عملکرد بهتری در زمینه ارایه بهترین قیمت ها داشتند.
نتایج نشان داد که اسکاراسکنر ارزانترین قیمت را در۶ مورد از ۱۰مورد داشت. با این حال گوگل فلایتس(Google Flights ) در بین این موارد ، فقط یک مورد ارزانترین قیمت را نشان داد.
در زمینه سایت های مقایسه هتل ها، کایاک (kayak) توانست ارزانترین قیمت را در ۶ مورد از ۱۰ جستجو کسب کند، پس از آن تراول سوپرمارکت در رده دوم قرار گرفت به طوری که در ۱۰ مورد، ۴ مورد ارزانترین قیمت را ارایه می داد.