اخبار گردشگری

نمایشگاه «شب چله» در موزه زنده سفال تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه سفال و سرامیک با عنوان «شب چله» در موزه زنده سفال تبریز خبر داد.

مرتضی آبدار با بیان این خبر گفت: «در آستانه شب یلدا، نمایشگاهی از آثار هنرمندان و اعضای انجمن دوستداران سفال آذربایجان شرقی با عنوان “نمایشگاه سفال ویژه شب چلّه” در محل خانه تاریخی علوی، موزه زنده سفال تبریز برگزار می شود.»

او تشریح کرد: «این رویداد فرهنگی در راستای پاسداشت آیین های باستانی و فرهنگ بومی منطقه و نیز با هدف حمایت از کالای ایرانی و ترویج خرید و استفاده از صنایع دستی استان در میان مردم به منظور رونق تولید و اشتغال، طی روزهای 16 لغایت 29 آذر سال ۹8 به منظور عرضه و فروش در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.»

در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار صنایع دستی سفالی از جنس خاک بومی منطقه آذربایجان و با طرح و نقش اصیل ایرانی از 37 هنرمند صنایع دستی استان با مضمون شب چلّه ارائه خواهد شد.

علاقه مندان می توانند در تاریخ های برگزاری نمایشگاه، از ساعت 10 الی 18 با مراجعه به محل موزه زنده سفال تبریز از آثار هنرمندان بازدید کنند.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز شنبه 16 آذر از ساعت 15 الی 18 با حضور هنرمندان و علاقه مندان در محل موزه برگزار خواهد شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.