اخبار گردشگری

ریزش فروش سایت های هواپیمایی

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری از تعطیلی برخی آژانس های هواپیمایی در پی قطعی اینترنت خبر داد.

حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری و مسافرت هوایی اظهار کرد: بسیاری از اعضای صنف دفاتر خدمات گردشگری با مشکل بزرگی در خرید بلیت سفرهای خارجی روبرو شده اند و بعضا فروش آنها به صفر رسیده است. با توجه به اینکه همه ایرلاین ها و هتل های خارجی که بر بستر وب جهانی، امکان رزرواسیون بلیط و هتل را فراهم کرده اند، دسترسی به این خدمات برای آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی وجود ندارد.

باید در دولت درگاه خاصی برای صنف آژانس های مسافرت هوایی ایجاد شود که کاملا کنترل شده باشد و امکان استفاده دیگری غیر از خرید بلیت یا رزرو هتل برای آنها نداشته باشد. وی تاکید کرد: ۴ هزارو ۷۰۰ دفتر خدمات مسافرتی اعم از بند الف و ب داریم که بند الف ها به تنهایی ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر خدمات مسافرت هوایی است که از این تعداد تنها هزار دفتر در حال فعالیت بودند که با قطعی اینترنت، بخش مهمی از این دفتر از کار بیکار شده اند. در حال حاضر تنها سیستم فروش آنلاین برای سایت هایی که سرور داخلی دارند، فعال است. اما آژانس ها امکان خرید بلیت خارجی ندارند. رضا الفت نسب درباره کاهش فروش سایت های فروش بلیت هواپیما در اثر قطعی اینترنت اظهار کرد: در حال حاضر سیستم های این سایت ها و اپلیکیشن ها پایدار است اما در دو روز نخست قطعی اینترنت دچار مشکل در فروش بلیت شدند.

برخی سایت های فروش بلیت هواپیما که سِروِر آنها در خارج از کشور است، همچنان دچار مشکل هستند؛ قطعا میزان فروش، ریزش داشته است حتی اگر سایت هم فعال باشد، اما از آنجایی که اینترنت در برخی مناطق و برخی اپراتورها ضعیف است، کاربران به سختی می توانند اقدام به خرید بلیت کنند. سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی افزود: در حال حاضر امکان خرید اینترنتی بلیط هواپیما از طریق اینترنت ADSL وجود دارد اما اینترنت اپراتورهای تلفن همراه با مشکل مواجه است که ریزش فراوان کاربر برای اپلیکیشن های فروش بلیت هواپیما و قطار ایجاد کرده است.

وی درباره عضویت سایت های اینترنتی فروش بلیت هواپیما در اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی گفت: سایت ها و اپلیکیشن هایی که از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز بند الف دارند، در این اتحادیه عضو نیستند اما سایت هایی که مجوز بند ب دارند، می توانند در این اتحادیه عضو شوند. الفت نسب تصریح کرد: با مدیران برخی سایت ها و اپلیکیشن های مشهور فروش بلیط هواپیما گفتگو داشته ایم که مشکل خاصی نداشته اند ولی کاهش در فروش داشته اند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.