اخبار گردشگری

سه شهر توریستی استان مازندران

مازندران استانی است پرطرفدار در بین مسافران شهرهای شمالی که هر کدام از شهرهای این استان مقصد گروهی از مسافران است اما سه شهر استان مازندران که شامل متل قو، محمودآباد و رامسر میشود بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است دراین مقاله قصد داریم دلایل جذابیت و جاذبه های این شهر را به شما معرفی کنیم.

بیشتر مردم، متل قو را به بلوار ساحلی زیبای آن و دو برج الماس قو خاورمیانه میشناسند. متل قو یا همان سلمانشهر به سبب مدرن و شیک بودنش بسیار شهرت یافته و به مکانی برای خوش گذرانی ثروتمندان و به خصوص تهرانی ها بدل شده است. نام متل قو به سبب وجود متلی به نام قو به در سال 1338 اقای جمشید جوانشیر در آن بنا نهاده نام گرفته است. متل قو یکی از بهترین و زیباترین ساحل های ماسه ای استان مازندران را دارد. مجاورت این شهر کوچک با کوهستان و جنگل و فاصله کم بین دریا و جنگل از دیگر جذابیت های آن است.

غار دانیال که غاری زیبا و هیجان انگیز است در دل جنگل های سلمانشهر قرار دارد این غار یکی از جاذبه های توریستی مشهور این شهر است که از بزرگترین غارهای آبی کشور نیز به حساب می‌آید. غار دانیال در 5 کیلومتری متل قو و در 2 کیلومتری روستای دانیال واقع شده است. غار دانیال یا کردکوی از یک دالان اصلی و دو تالار بزرگ تشکیل شده است. تالار اصلی آن در حدود 1500 طول دارد و باید در آن از پیچ و خم های زیادی عبور کنید این نکته را هم باید بدانید که از همان ابتدای ورود به این غار باید دل به آب بزنید و از درون آب عبور کنید و در بعضی قسمت های غار هم باید به صورت سینه خیز مسیر را ادامه دهید و هر چقدر بیشتر در غار پیش روید دمای هوا هم کاهش می‌یابد. اگر به دنبال یک تفریح هیجان انگیز همراه با چالش هستید به شما پیشنهاد میکنیم حتما از این غار دیدن کنید.

زیبایی های دریای خزر که دیگر گفتن ندارد و پرواضح است که جذابیت های آن برای همگان کاملا مشهود است اما با اضافه شدن تفریحات آبی به دریای سلمانشهر هیجان و لذتی دو چندان برای مسافران علاقه مند به جت اسکی و سافاری فراهم شده است. قطعا یکی از جذابیت های اصلی سلمانشهر پروزه الماس قو خاورمیانه است که جلوه ای خاص و باشکوه به شهر متل قو بخشیده است. این دو برج دو قلوی 25 طبقه امکانات رفاهی و خدماتی مختلفی را در خود جای داده اند. در متل قو مجتمع های تجاری و مراکز خرید متعددی وجود دارد که محصولات متنوعی از برندهای به روز دنیا را برای فروش ارائه میدهند.

آب و هوا در متل قو در تمام روزهای سال متعادل است و طبیعت آن در هر فصل افسونگر و دلفریب است. اواسط اردیبهشت تا پایان تابستان مناسب ترین زمان سفر به متل قو است و در دیگر روزهای سال متل قو بارانی و سرد خواهد بود. برای اقامت چند روزه در متل قو میتوانید از هتل های این شهر استفاده کنید یا میتوانید با مراجعه به صفحه اجاره ویلا در متل قو سایت رنتی جا و بررسی آگهی ویلا ها و سوئیت های اجاره متل قو با توجه به شرایط خود اقدام به اجاره اقامتگاه با بهترین قیمت در این شهر کنید.

محمودآباد جزء اولین گزینه های اقامت در شهر مازندارن برای مسافران است. وجود جنگل و دریا در نزدیکی هم از دلایل محبوبیت این شهر در نزد گردشگران است. محمود آباد از غرب با نور، از جنوب با آمل، از شرق با فریدون کنار و بابلسر و از شمال به دریا نیلگون خزر ختم میشود. در محمود آباد پارک ها و پلاژهای متنوعی بنا شده است که در بیشتر آن ها طرح سالم سازی دریا نیز اجرا میشود. اما زیبایی های این شهر فقط مختص به مرکز آن نیست بلکه در 57 کیلومتری جاده محمودآباد به سمت نور روستای لاویج محصور در زیبایی قرار دارد. در مسیر جاده آسفالته محور چمستان به سمت لاویج جنگل کشپل به همراه چشمه کشپل منظره ای ناب را در مقابل دیدگان شما پدید خواهد آورد. جنگل های هیرکانی راش این منطقه در بیشتر روزهای سال مه آلود است و هوایی مطبوع در آن جریان دارد.

روستای لاویج به آب گرمش شهرت دارد. چشمه های آب گرم در لاویج خواص درمانی دارد و برای افرادی که از درد استخوان رنج میبرند بسیار توصیه میشود. در لاویج صخره ای بر اساس فرسایش ایجاد شده است که به فیل سنگی شهرت دارد و جزء دیدنی های منطقه به شمار می‌رود. در لاویج آبشار زیبایی هم در جریان است  که میتوانید در اطراف آن ساعاتی را به استراحت و تفریح بپردازید. مسافران در محمودآباد برای اقامت تمایل بیشتری به گذراندن شب در ویلا دارند علی‌الخصوص که در محمودآباد برای اجاره مسافران ویلاهای متنوع و با امکانات خاصی نظیر ویلاهای لاکچری و استخردار هم وجود دارد. برای رزرو ویلا توصیه ما به گردشگران این است که با مراجه به صفحه اجاره ویلا در محمودآباد سایت رنتی جا با بهترین قیمت ویلای مورد نظر را با توجه به شرایط خود رزرو کنند.

رامسر شهری نام آشنا در میان افراد اهل مسافرت است. این شهر توریستی در میان شهرهای رنگارنگ شمال ایران به زیباترین شکل آراسته شده است. طبیعت رامسر از جنگل و کوهستان آغاز میشود و به ساحل و دریای زیبای خزر خاتمه میابد. رامسر در تمام فصول سال زیبا و دیدنی است. معروف ترین جاذبه و به نوعی نماد این شهر هتل قدیم رامسر و بلوار کازینو (معلم) این شهر است که نوستاژیک ترین منطقه نیز در شمال به حساب می‌آید. برای اقامت در هتل قدیم باید از چند روز قبل نسبت به رزرو اتاق در آن اقدام کنید.

اما جاذبه های رامسر فقط محدود به مرکز رامسر نیست کافی است تا کمی از رامسر فاصله بگیرید و با مناظر ناب دهکده ییلاقی جواهرده، روستای دلفریب گرسماسر، بوستان جنگلی صفارود در مسیر رامسر به جواهرده، جنت رودبار که دشت گل گاو زبان است روبه رو شوید. اگر برای اقامت چند روزه به رامسر سفر میکنید بهتر است پیش از سفر اقدام به رزرو ویلا و هتل کنید که برای این کار میتوانید به صفحه اجاره ویلا در رامسر سایت رنتی جا مراجعه کنید.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
rentija » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.