اماکن دیدنی ایران

اینفلوئنسرها ایران زیبا را به دنیا معرفی می‌کنند


چارتر

 عکس‌های اینفلوئنسری (به افراد شناخته‌شده و تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی اینفلوئنسر می‌گویند) از ایران در صفحه‌های مهم و پرمخاطب فضای مجازی، مورد توجه کاربران قرار گرفت.

ایرنا: جیای وانگ، زن چینی-ایتالیایی که اکنون در لندن زندگی می‌کند، علاقه و اشتیاق ویژه‌ای به کشف و معرفیِ مقاصد گردشگری کمتر شناخته‌ شده دارد.

وی تجربه‌ زندگی در چین، ایتالیا، پرو و ایالات متحده و انگلیس دارد و یک شهروند جهانی به معنای واقعی کلمه است! عکس‌های رنگارنگ و پرنشاطِ جیای مدت‌هاست که او را به یکی از اینفلوئنسرهای محبوبِ دنیای سفر و گردشگری بدل کرده است. او که در زمینه بازاریابی دیجیتال کار می‌کند، فعالیت‌های خوبی در اینستاگرام دارد و صفحه‌های مهم و پرمخاطبی همچون ۹gag، lonelyPlanet، TravelDreamSeekers و TravelandLeisure عکس‌های او را بازنشر می‌دهند.

جیای وانگ در سال ۹۸ سفری هم به کشورمان ایران داشته است و از شهرهای، تهران، اصفهان، شیراز، یزد و کاشان دیدن کرده است. تصاویر زیبایی که او از این سفر در صفحه‌ خودش به اشتراک گذاشته است بازدیدهای نسبتا خوبی (نزدیک به ۱۰ هزار لایک، با تخمین حدود ۵۰ هزار بازدید) داشته‌اند. اما نکته قابل‌توجه این است که تصاویر این عکاس و اینفوئنسر توسط صفحه‌های پرمخاطب دیگر هم مجددا به اشتراک گذاشته می‌شود.

همانطور که اشاره شد، یکی از این صفحه‌های مهم و پرمخاطب، صفحه ۹gag است که با به اشتراک‌گذاری یک آلبوم عکس از جیای وانگ توانست در عرض کمتر از ۲۴ ساعت به یک میلیون لایک برسد. با توجه به تخمین‌هایی که برای پست‌های اینستاگرامی زده می‌شود، این ۱ میلیون لایک تقریبا برابر با ۵ میلیون بازدید است که یعنی ۱۰ عکسی که جیای وانگ از ایران گرفته است، حداقل بین ۲۵ تا ۴۵ میلیون بار دیده ‌شده‌اند.

در زیرنویس این تصاویر آمده است:‌ «آیا شما هم از معماریِ خیره‌کننده‌ ایران شگفت‌زده شده‌اید؟» علاوه بر لایک‌ها، در این ۲۴ ساعت نزدیک به ۱۰۰ هزار کامنت هم زیر این پست اینستاگرامی آمده است.

صفحه voyaged هم همین تصاویر را با این کپشن به اشتراک گذاشته است:‌ صفحه جیای وانگ از معماری خیره‌کننده‌ ایران شگفت‌زده شده بود. «از پنجره‌های شیشه‌ایِ رنگارنگ گرفته تا کاشی‌کاری‌های ظریف و ساختمان‌های متقارن، ایران یک کشور تمام و کمال است.»‌ این پست هم نزدیک به ۱۰۰ هزار لایک خورده است (تخمین زده می‌شود نزدیک به ۵۰۰ هزار بار دیده شده باشد) و حدود ۸۰۰ کامنت برای آن درج شده است.

با پذیرایی و نشان دادن میهمان‌نوازی ایرانی به این گردشگران و اینفلوئنسرها، می‌توان دیدنی‌های ایران را با کمترین هزینه به تمام دنیا نشان داد و از ظرفیت رسانه‌های نوین برای ترویج و تبلیغ گردشگری در ایران بهره برد.