اخبار گردشگری

افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی اقوام

سیزدهمین جشنواره بین المللی اقوام با حضور دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان، سفرا، خبرنگاران بین المللی، میهمانان خارجی، دکتر محمودیان معاون صنایع دستی کشور و مسئولین کشوری و استانی افتتاح شد.

در این مراسم سفیر چین «جانگ هوا» ضمن تبریک برگزاری چنین جشنواره ای برای معرفی فرهنگ و آداب برسوم کشور ایران و گلستان اظهار داشت: فرهنگ می تواند مانند یک کمربند باعث پیوند ایران و چین باشد. همانطور که جاده ابریشم به عنوان خط ارتباطی ایران و چین است.

سفیر قزاقستان «اصحت اورزبای» نیز ضمن تشکر از استاندار و اداره کل میراث فرهنگی اظهار داشت: در این استان اقوام زیادی کنار هم زندگی و برای توسعه کشور تلاش می کنند. استان گلستان یکی از زیباترین استانهای ایران است. برای همه اقوام گلستان آرزوی خیر و دوستی می نمایم.

دکتر حق شناس استاندار گلستان گفت: چهار استان در کشور مرز دریایی، زمینی و ریلی دارند که گلستان یکی از آنهاست و این یک ظرفیت بزرگ برای گلستان است.

اما روابط گلستان و بالکان در این برهه از تاریخ به اوج خود نمی رسد. هم فن و هم سفیر ترکمنستان مقصر است، چرا که طی ۷ ماه گذشته ۸۰ هزار نفر از ترکمنستان به گلستان سفر کرده‌اند. مسیر ریلی کشور آماده صادرات کالا از گلستان به چین است.

گلستان ظرفیتهای بی نظیری برای گردشگران چینی دارد و مطمئناً پروژه جدید چین که ۶۰ کشور را به هم مرتبط و متصل می کند بدون ایران و گلستان معنی نخواهد داشت. و به نفع دو کشور ایران و قزاقستان خواهد بود که پرواز گرگان اکتائو و بالعکس راه اندازی شود. اینها همه ظرفیت‌هایی است که برای ارتفاع مردم شریف گلستان استفاده خواهیم کرد.

در پایان از نمایشگاه صنایع دستی، سیاه چادرهای عشایر و خانه های روستایی واقع در محل جشنواره بازدید شد.