اخبار گردشگری

کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی تشکیل می شود

کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی با هدف برنامه ریزی و اقدام برای شکوفایی ظرفیت های گردشگری در حوزه های روستایی و کشاورزی توسط معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل می شود.

پیرو ابلاغ کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی برای تشکیل کمیته ملی گردشگری کشاورزی و روستایی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نشستی با حضور ولی تیموری معاون گردشگری این وزارتخانه و نیز مقامات دستگاه های فرابخشی از سوی دفتر توافق های ملی گردشگری در محل معاونت گردشگری برگزار شد و موضوعات تشکیل «کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی»، تهیه «ضوابط انتخاب روستاهای هدف گردشگری» و نیز «آماده سازی شیوه نامه بهره برداری از واحدهای گردشگری کشاورزی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

بر این اساس مقرر شد دستگاه های حاضر در جلسه، نسبت به معرفی نماینده رسمی برای عضویت در کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی به منظور تشکیل این کمیته اقدام کنند و جلسات به طور مرتب و ماهانه برگزار شود.

پیرو تشکیل کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی، تصمیم بر آن شد تا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به ارسال شاخص‏ های انتخاب روستاهای هدف گردشگری به اعضای این کمیته ملی اقدام کنند و اعضای حاضر نیز پیشنهادات مربوطه خود را اعلام کنند تا پس از این اقدام، جمع بندی و تعیین نهایی شاخص‏ ها، ضوابط روستاهای هدف گردشگری برای ابلاغ و تعیین سازوکار اجرایی، در کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه با توجه به دستور کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی به منظور ایجاد ساز و کار و کاهش تعدد مراجع صدور مجوز و استعلام راه اندازی گردشگری روستایی و رساندن زمان استعلام به حداکثر ۱۵ روز، تصمیم بر آن شد تا روند اجرایی این موضوع نیز بررسی و در جلسه آتی مطرح شود.

همچنین با توجه به این که معاونت گردشگری در حال راه اندازی ساز و کار مربوط به کسب و کار مرتبط با گردشگری کشاورزی است، مقرر شد اعضای کمیته نسبت به ارائه پیشنهادات برای تهیه پیش نویس اولیه شیوه نامه و ضوابط فنی گردشگری کشاورزی اقدام کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.