اماکن دیدنی ایران

تداوم وضعیت نامطلوب هوای تهران


چارتر

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که با تداوم پایداری جو در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

ایسنا: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات امروز (۱۹ آبان) با برقراری جو آرام و نسبتاً پایدار همراه با غبار صبحگاهی همچنین با آغاز تردد خودروها، شاهد افزایش ذرات معلق خواهیم بود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با تداوم پایداری جو در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند. با افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران بر غلظت ذرات معلق افزوده و کاهش کیفیت هوا در اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود، اگرچه در ساعات پایانی یکشنبه با افزایش نسبی سرعت باد و پراکندگی آلاینده‌ها بهبود نسبی کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

با کاهش سرعت باد و برقراری جو آرام و پایدار تا صبحگاه فردا (۲۰ آبان) همزمان با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. در طول روز با برقراری وارونگی دمایی هوا، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و احتمال می‌رود مشابه روز گذشته، در مناطق پرتردد کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی بماند.

در اواخر وقت با ازدیاد تردد خودروها و انباشت آلاینده‌ها احتمال می‌رود در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار بگیرد، هرچند با وزش نسبی باد در ساعات پایانی دوشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. هم‌اکنون نیز این شاخص ۱۰۱ است.