اخبار گردشگری

حضور سفرا، کارداران و رایزنان اقتصادی و فرهنگی خارجی در جشنواره فرهنگ اقوام

سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام، میزبان سفرا، کارداران و رایزنان اقتصادی و فرهنگی از 15 کشور خواهد بود که از این تعداد 12 سفیر و مابقی کاردار، کنسول و رایزنان فرهنگی و اقتصادی هستند.

چین، یونان، عراق، آذربایجان،قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، فیلیپین، بلاروس، فلسطین، سنگال، پاکستان، افغانستان، بولیوی و موریتانی از جمله کشورهای حاضر در این جشنواره خواهند بود.

میهمانان خارجی که از 20 آبان وارد استان گلستان خواهند شد علاوه بر حضور در جشنواره و بازدید از جاذبه های گردشگری استان همچون اماکن تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی استان، با مسئولان عالی رتبه استانی و فعالان گردشگری، اقتصادی و بازرگانی استان نیز به منظور معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این حوزه ها نشست و جلسه خواهند داشت.

با توجه به اینکه کشور چین، عراق و کشورهای حوزه آسیای میانه از مقاصد اصلی و مهم گردشگری و بازرگانی استان به شمار می روند، انتظار می رود حضور سفرای این کشورها در استان، موجب تقویت تعاملات و مراودات گردشگری و اقتصادی گردند.

آذرماه سال گذشته تفاهم نامه خواهرخواندگی بین شهر گرگان در استان گلستان و شهر گوانگجو در کشور چین در مجمع جهانی شهرداران به امضای شهرداران این دو شهر رسید.