اماکن دیدنی ایران

۲۴۰۰ طرح گردشگری در کشور ساخته می‌شود


چارتر

 معاون سرمایه‌گذاری وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری در حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور در حال ساخت است.

ایرنا: حسین اربابی  پس از افتتاح اولین جشنواره ملی ایل سنگسر در شهرستان مهدیشهر استان سمنان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ طرح حوزه گردشگری، ۴۰۰ طرح مربوط به هتل، یک هزار و ۳۰۰ طرح مربوط به مجتمع گردشگری و بقیه مربوط به دیگر تاسیسات است.
معاون سرمایه‌گذاری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: طرح‌های گردشگری با پراکندگی خوبی در سراسر کشور در حال ساخت است.
وی ابراز داشت: بوم گردی جزو اولویت‌های دولت تدبیر و امید برای اشتغالزایی و رونق روستاهاست و در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴۰۰ اقامتگاه بوم گردی در کشور ثبت شده بود، اما اکنون در حدود یک هزار و ۸۰۰ اقامتگاه بوم گردی فعال است.
اربابی بیان کرد: ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف گردشگری با روی‌ کار آمدن دولت تدبیر و امید در کشور ایجاد شده است.
وی یادآور شد: در دنیا از هر ۱۰ شغل یک شغل مربوط به گردشگری است و اکنون با توسعه صنعت گردشگری به ازای هر پنج شغل دنیا یک شغل مربوط به گردشگری است.
معاون سرمایه‌گذاری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: حدود یک و نیم میلیون نفر در کشور در حوزه گردشگری به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.
مهدی شهر یا سنگسر مرکز شهرستان مهدیشهر واقع در استان سمنان، خاستگاه ایل عشایر سنگسری از شاخص‌ترین کوچ‌نشینان دامنه‌های البرز است که برای جابه‌جایی از ییلاق به قشلاق مسافت بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند و طی چنین مسافت طولانی توسط عشایر بی مانند است، «برنارد هوکارد» محقق مشهور اروپایی نیز معتقد بود عشایر ایل سنگسری طولانی‌ترین مسیر کوچ رو جهان را دارند.
معاون سرمایه‌گذاری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور افتتاح اولین جشنواره ملی ایل سنگسر عصر چهارشنبه به شهرستان مهدیشهر سفر کرد.