اخبار گردشگری

سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام

سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام به میزبانی استان گلستان برگزار می گردد.

جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام که به عنوان یکی از رویدادهای مهم گردشگری کشور هر ساله در استان گلستان برگزار می گردد، سیزدهمین دوره خود را آغاز خواهد نمود. این جشنواره از تاریخ 21 الی 24 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان در شهر گرگان و از تاریخ 26 الی 29 آبان ماه در محل مجموعه ورزشی المپیک در شهر گنبد کاووس برپا خواهد بود و گردشگران و علاقمندان می توانند از ساعت 17 الی 22 از جشنواره بازدید نمایند.

جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام برای سومین سال متوالی برای دسترسی آسان و سریع تر از شرق و غرب استان، در دو زمانبندی و شهر برگزار می شود.

این جشنواره شامل اجرای موسیقی های سنتی و آیینی اقوام مختلف کشور، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی سراسر کشور و کشورهای همسایه، معرفی روستاهای هدف گردشگری، فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف بوده که همه ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب می نماید.

در دنیای امروز که گردشگری به یک صنعت رقابتی تبدیل شده، کشورها برای جذب گردشگر، تنها به جاذبه ها اکتفا نمی کنند و به دنبال برگزاری رویدادهای گردشگری برای ایجاد برند هستند و از آنجایی که استان گلستان نیز یکی از استان های غنی از نظر جاذبه های طبیعی و فرهنگی است، در صورت برنامه ریزی و جهت دهی صحیح، برگزاری رویداد بین المللی همچون جشنواره فرهنگ اقوام می تواند یکی از عوامل مهم جذب و ماندگاری گردشگر در این استان باشد.