اماکن دیدنی ایران

نصب ۶۰ مجسمه از مفاخر ایران اسلامی در میدان مشاهیر


چارتر

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد از نصب ۶۰ مجسمه از مفاخر ایران اسلامی در میدان مشاهیر اراضی عباس‌آباد تا پایان سال جاری خبر داد.

ایرنا: شرکت نوسازی عباس آباد، سید محمدحسین حجازی در آیین گشایش نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران که در بوستان نوروز اراضی عباس‌آباد برگزار شد، گفت: اراضی عباس‌آباد اخیرا به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) پیوسته و مقرر شده به عنوان یک منطقه جهانی اتفاقات بزرگی در آن رقم بخورد.

وی افزود: یکی از کارکردهای مجسمه‌های شهری تلقی آنها به عنوان پشتوانه‌های غنی فرهنگی است که در همین مسیر ارتقای بصری برای خود ایجاد کرده‌اند، این سمپوزیوم‌ها در زیباسازی توانسته ارتباط هویتی برای تهران برقرار کند.

حجازی ادامه داد:‌ برگزاری این سمپوزیوم‌ها باعث شده مردم به تدریج با مجسمه‌ها ارتباط برقرار کنند، بخشی از خاطرات جمعی شهروندان در شهر مربوط به همین مجسمه‌ها است و همین چشم اندازهای شهری در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به هویت سازی و تشکیل خاطرات جمعی شهروندان کمک کند.

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد تاکید کرد: لازم است مجسمه‌ها به گونه‌ای خلق شوند که مردم بتوانند با هویت شهری ارتباط برقرار کنند و طبیعتا این چشم‌انداز می‌تواند در آینده ترکیبی از یک هویت ملی و فرهنگی را ایجاد کند.

وی افزود: در این راستا در منطقه عباس‌آباد و در میدان مشاهیر مقرر شده ۶۰ مجسمه با همکاری سازمان زیباسازی نصب شود که تاکنون نصب ۱۰ مجسمه انجام شده و مابقی تا اواخر امسال و با همت سازمان زیباسازی نصب خواهد شد.

به گفته حجازی ۶۰ اثر ماندگار ایران معاصر برای مردم فهیم و فرهنگ دوست به منصه ظهور گذاشته شود و تداعی فرهنگ غنی ایرانی در این محدوده باشد.