اماکن دیدنی ایران

بررسی «قلعه‌ها» در تاریخ ایران


چارتر

مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی در دومین نشست علمی تخصصی خود با عنوان «دانشنامه مهندسی در ایران»، «دانشنامه‌ها و تاریخ مهندسی قلعه‌ها» و «جایگاه قلعه‌ها در تاریخ مهندسی ایران» را بررسی می‌کند.

ایسنا: دومین نشست علمی تخصصی دایره‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) در یک میزگرد و یک جلسه سخنرانی با حضور کارشناسان متخصص میراث فرهنگی و معمار به بررسی مهندسی قلعه‌ها در ایران می‌پردازد.

در بخش میزگردِ «دانشنامه‌ها و تاریخ مهندسی قلعه‌ها»، کاظم موسوی بجنوردی – رئیس مرکز دایره‌المعارف اسلامی – ، پیروز حناچی – شهردار تهران – ، محمدحسن طالبیان – معاون میراث فرهنگی کشور – ، محمدمنصور فلامکی – استاد پیشکسوت معماری دانشگاه تهران – و محمدمهدی محمودی – دبیر نشست – سخنرانی می‌کنند.

همچنین حمیده چوبک – سرپرست هیات کاوش قلعه الموت و باستان‌شناس -، محمدرضا اولیا – عضو ایکوموس ایران و مدیر سابق میراث فرهنگی استان یزد – و ژان کلود ووازن – باستان‌شناس فرانسوی و نویسنده کتاب – درباره‌ «قلعه‌ها و دژهای ایرانی» صحبت می‌کنند.

دومین نشست تخصصی «دانشنامه مهندسی در ایران» یکشنبه ۱۲ آبان از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۹ در مرکز همایش‌های بین‌الملل رایزنی در نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه شماره ۲۱۰ برگزار می‌شود.

همچنین حضورِ عموم در این نشست آزاد و رایگان است، اما علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ حضور در این جلسه می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۷۵۸۹۶۶ تماس بگیرند.

نخستین نشست از این سلسله نشست‌ها ۲۷ شهریور در دو بخش ِ میزگرد و سخنرانی با دبیری محمدمهدی محمودی برگزار شد. که در بخش میزگرد «تشابهات و تفاوت‌های دانشنامه‌های مهندسی» و در بخش سخنرانی « نیاز و کاربرد دانشنامه مهندسی در ایران» بررسی شد.