اماکن دیدنی ایران

رکورد طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان شکسته می‌شود


چارتر

شرکت هواپیمایی «کانتاس» استرالیا طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان را از نیویورک تا سیدنی انجام می‌دهد.

چمدان – شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا آماده می‌شود تا طولانی‌ترین پرواز بدون توقف را از نیویورک تا سیدنی انجام دهد. تاکنون هیچ شرکت هواپیمایی نتوانسته پرواز در این مسیر را بدون توقف انجام دهد.

این پرواز آزمایشی ۲۰ ساعته از رکورد پرواز سنگاپور به نیویورک که تاکنون طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان بود عبور خواهد کرد.

این هواپیما ساعت ۹ جمعه شب (به وقت شرق آمریکا) نیویورک را ترک می‌کند و ساعت ۷ صبح یکشنبه (به وقت استرالیا) به سیدنی می‌رسد. شمار زیادی از پزشکان و دانشمندان مسافر این هواپیما خواهند بود.

آن‌ها قرار است فعالیت مغزی خلبانان هواپیما و همچنین تغذیه، خواب و فعالیت تنی چند از مسافران را در طول این پرواز ۱۶ هزار کیلومتری زیر نظر داشته باشند.

هواپیمایی کانتاس در نظر دارد پرواز دیگری را از لندن به سیدنی انجام دهد که یک ساعت بیشتر از پرواز نیویورک – سیدنی طول می‌کشد.

در حال حاضر هیچ هواپیمایی قادر نیست چنین مسیرهای طولانی را بدون توقف و با ظرفیت کامل مسافران و بار طی کند. اما دو هواپیمایی که شرکت‌های ایرباس و بوئینگ در حال تکمیل آن‌ها هستند قرار است این توانایی را داشته باشند.

شرکت کانتاس گفته تا پایان سال ۲۰۱۹ تصمیم می‌گیرد که کدام یک از این هواپیماها را برای این خط هوایی انتخاب کند اما برای این پرواز آزمایشی از یک فروند بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر جدید استفاده می‌کند.

پروازهای طولانی در مسیر شرق به غرب یا برعکس که ساعت مقصد و مبدأ در آن تفاوت زیادی دارد، اختلال‌هایی را در بدن انسان ایجاد می‌کند که به آن جت‌لگ یا پرواززدگی می‌گویند. در این وضعیت ممکن است مسافران این پروازها سرگیجه، خستگی، سستی و شاید زودرنجی را تجربه کنند و احتمالا احساس سردرد نیز داشته باشند.