اماکن دیدنی ایران

چینی ها ۱۲۸ میلیارد دلار برای سفرهای خارجی هزینه کردند


چارتر

 اداره مبادلات ارزی چین اعلام کرد گردشگران این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی برای سفرهای خارجی ۱۲۸ میلیارد دلار هزینه کرده اند.

ایرنا: این اداره روز دوشنبه در تارنمای خود آورده است ۵۴ درصد کل سفرهای خارجی را گردشگران چینی انجام داده اند در رتبه دوم با ۲۴ درصد گردشگران آمریکایی قرار دارند سهم اروپا هم ۱۳ درصد است.

همین اداره در گزارش آماری خود خاطر نشان کرده است توریست های چینی در این مدت در کشورهای حوزه راه ابریشم ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار خرج کرده اند.

سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل پیش بینی کرده است که شمار مسافران و گردشگران خارجی در سال ۲۰۳۰ میلادی به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

چین بزرگترین بازار گردشگری با بیشترین سرعت رشد در دنیا است و از آن با عنوان موتور گردشگری و خدمات جهان یاد می شود.

چین درصدد سرمایه گذاری های کلان در بخش گردشگری است تا این صنعت را به یکی از موتورهای رشد اقتصادی تبدیل کند.

چین اعلام کرده است از این پس صنعت خدمات و عرضه و تقاضا و تمرکز بر ویژگی های تولیدی بجای سرمایه گذاری خارجی مستقیم مسیر رشد اقتصادی را تعیین خواهد کرد.

دولت چین در پنج سال گذشته بتدریج تلاش کرده است تا صنایع خدمات و گردشگری را بجای صادرات و سرمایه گذاری به موتورهای محرکه رشد تبدیل کند.

بر اساس برنامه ریزی دولت چین در سال ۲۰۱۷ میلادی افزون بر ۲۱۸ میلیارد دلار در صنعت خدمات گردشگری سرمایه گذاری شد.

توسعه تجهیزات و مراکز گردشگری، بهبود ساختارهای زیربنایی و همچنین رشد گردشگری در مناطق روستایی از برنامه های چین است.

سازمان گردشگری چین در تارنمای خود آورده است که از هم اکنون تا سال ۲۰۴۰ میلادی صنعت گردشگری دورانی طلایی را سپری خواهد کرد.