اخبار گردشگری

دانشگاه، طرح جامع توسعه گردشگری یزد را تدوین کند

فرماندار یزد گفت: تدوین طرح جامع توسعه گردشگری یزد که تمام ابعاد زیرساختی را مد نظر قرار داده باشد برای یزد ضروری است.

«سید محمد رستگاری» در همایش استانی «رویداد دیدار» که با محوریت «نقش دانشگاه در توانمندسازی ارکان فعال گردشگری» به مناسبت روز جهانی گردشگری به میزبانی دانشگاه علم و هنر برگزار شد، با بیان این که بحث آموزش نیروهای جدید در حوزه گردشگری باید بیش از پیش مد نظر مسئولان مرتبط و جامعه دانشگاهی قرار گیرد، اظهار کرد: توسعه گردشگری یزد نیازمند ایجاد و تقویت زیرساخت های خدماتی است که مشارکت تمام اقشار و دستگاه های اجرای و مدیریتی را می طلبد.

وی با اشاره به وجود برخی از نارضایتی ها ناشی از عدم وجود زیرساختی لازم در حوزه گردشگری شهر میراث جهانی یزد، افزود: توجه به مسائلی نظیر نورپردازی، ایمنی و امنیتی، ساماندهی اتباع خارجی ساکن در بافت تاریخی و مسائل ترافیکی به ویژه در معابر بافت تاریخی یزد از جمله ضرورت های اجرایی در راستای تقویت زیرساخت های گردشگری در یزد است.

فرماندار یزد عدم برنامه ریزی لازم برای حضور حجم گسترده مردم و گردشگران در بافت تاریخی و جهانی یزد را از جمله مهمترین چالش های حوزه گردشگری در این شهر دانست و گفت: رفع این چالش نیازمند حضور و مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی است.

رستگاری با اشاره به ویژگی های کتاب شازده حمام نوشته دکتر پاپلی یزدی، تصریح کرد: در این کتاب که در حقیقت یزد 30 سال گذشته را معرفی می کند، کوچه ها و معابر بافت تاریخی و همچنین نقش شهروندان در مدیریت شهری به خوبی تشریح شده است.

این مسئول با بیان این که اعتبارات دولتی، شهرداری و میراث فرهنگی برای ساماندهی بیش از پیش بافت تاریخی و جهانی یزد محدود است، خاطرنشان کرد: تدوین طرحی جامع که تمام ابعاد توسعه ای بافت جهانی را مد نظر قرار داده باشد ضروری است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت مشارکت جامعه دانشگاهی برای تدوین طرح جامع توسعه گردشگری و تقویت زیرساخت های لازم در این خصوص، گفت: فرمانداری آماده هرگونه همکاری با طرح هایی است که متناسب با نیاز یزد و در چارچوب قوانین و شرایط مدیریت استان تدوین و ارائه شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.