اخبار گردشگری

لزوم تطبیق ارائه دروس دانشگاهی با نیاز حوزه گردشگری کشور

رییس جهاددانشگاهی یزد با بیان این که توسعه گردشگری مستلزم نیروی انسانی پویا، خلاق، متعهد و کارآفرین است، گفت: تطبیق اصولی در ارائه دروس دانشگاهی با نیاز حوزه گردشگری یکی از ضرورت ‎های اجرایی برای توسعه گردشگری کشور است.

«مهدی باصولی» در همایش استانی رویداد دیدار که با محوریت «نقش دانشگاه در توانمندسازی ارکان فعال گردشگری» به مناسبت روز جهانی گردشگری که با حضور جمعی از مسئولان ارشد استان در حوزه گردشگری و «محمدحسین پاپلی یزدی» از پژوهشگران برتر کشوری به میزبانی دانشگاه علم و هنر یزد برگزار شد، اظهار کرد: توجه به نیروی انسانی متخصص با مهارت های متنوع از جمله ضرورت های اجرایی در حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه توانمندسازی نیروی انسانی در کشورهای فعال گردشگری، افزود: اگر نیروی انسانی توانمند نباشد گردشگری در جامعه شکل می گیرد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در ادامه با بیان این که نقش دانشگاه در توسعه صنعت گردشگری حائز اهمیت است، گفت: توسعه گردشگری مستلزم نیروی انسانی پویا، خلاق، متعهد و کارآفرین است.

باصولی با اشاره به این که دروس ارائه شده در دانشگاه ها نمی توانند آن طور که باید پاسخگوی صنعت گردشگری باشند، تصریح کرد: تطبیق اصولی در ارائه دروس دانشگاهی رشته گردشگری با نیاز جامعه هدف از جمله ضرورت های اجرایی در راستای توسعه بیش از پیش گردشگری ایران به ویژه استان یزد است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت های علمی و آموزشی دانشگاه علم و هنر به عنوان بزرگترین دانشگاه غیرانتفاعی استان، ادامه داد: خوشبختانه در استان یزد به واسطه فعالیت دانشگاه علم و هنر سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری رشته گردشگری ارائه و تدریس می شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که جهاد دانشگاهی استان یزد برای توسعه گردشگری و تدوین راهکارهای موثر در این حوزه آماده هرگونه همکاری با شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی و دیگر دستگاه های مرتبط را دارد، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد ایجاد مراکز آموزشی تخصصی و تقویت مراکز موجود، با تمرکز دانشگاه علم و هنر می تواند نقش مهمی در راستای تقویت حوزه گردشگری استان یزد ایفا کند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.