اماکن دیدنی ایران

هیچ تردد مسافری بین بنادر خرمشهر و بصره نداریم


چارتر

مدیرکل بندر خرمشهر درباره زائر ایرانی غرق شده در شط‌العرب گفت: در ماه‌های اخیر هیچ تردد مسافری میان بنادر خرمشهر و بصره انجام نشده است.

مهر: نورالله اسعدی در خصوص خبر غرق‌ شدن یک زائر ایرانی در شط‌العرب در سمت عراق رودخانه اروند گفت: در حال حاضر هیچ تردد شناور مسافری بین بنادر خرمشهر و بصره نداریم هر چند که در سال‌های گذشته کشتی‌های مسافری، زائران ایرانی را به بندر بصره منتقل می‌کردند اما در حال حاضر این شناورها فعالیتی ندارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر در پاسخ به این پرسش که آیا مسافران قایقی که یکی از سرنشینان آن غرق شده، به صورت غیرقانونی به عراق عزیمت کرده‌اند؟ تصریح کرد: من اطلاعی از این موضوع ندارم ضمن اینکه بندر خرمشهر به بصره، لنج مسافری نداشته و صرفاً کشتی مسافری دارد که بر اساس استانداردهای تعیین شده، اقدام به جابجایی مسافر می کند اما در ماه‌های اخیر، خط مسافری خرمشهر به بصره غیرفعال است و تنها خط مسافری خرمشهر ـ کویت اقدام به جابجایی مسافران می‌کند.

گفتنی است رسانه های عراقی دقایقی قبل اعلام کردند یک قایق به هنگام انتقال زائران ایرانی از شط العرب دچار حادثه شده که در این میان یک زائر ایرانی غرق شده و سه نفر دیگر مصدوم شده اند.