اماکن دیدنی ایران

تردد روزانه ۶۰۰ زائر از مرز خسروی


چارتر

رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی گفت: روزانه ۶۰۰ زائر از مرز خسروی به عراق عزیمت می کنند.

خبرگزاری مهر: جعفر همتی اظهار داشت: هم اکنون روزانه ۶۰۰ زائر از این مرز رسمی به عنوان امن ترین، اصلی ترین و قدیمی ترین مرز کشورمان به عتبات عالیات، عازم کربلای معلی و عراق می شوند.

وی افزود: مرز رسمی خسروی پس از سال ها به روی زائران عتبات عالیات و اربعین بازشده و این مهم مرهون تلاش های شبانه روزی وزیرکشور، رئیس ستاد مرکزی اربعین و استاندارکرمانشاه است.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی بیان داشت: در پیک اربعین از ۱۳تا ۲۷ مهرماه شاهد حضور گسترده زائران برای عزیمت به کربلا از مرز رسمی خسروی خواهیم بود.

این مسئول گفت: با توجه به محدودیت تردد در مرز رسمی خسروی مکان هایی برای اسکان و تغذیه زائران در مرز و قصرشیرین و همچنین زائراسراها نیز ساماندهی و محل هایی برای پذیرایی و اقامت زائران آماده شده است.

همتی ادامه داد: از امروز از انتهای قصرشیرین« سه راهی نصرآباد» به طرف خسروی تنها با اتوبوس هایی که تعبیه کردیم زائران را منتقل می کنیم.

وی عنوان کرد: هم اکنون مرز خسروی از صبح تا ساعت سه برای عزیمت زائران باز است و از ۱۳ مهر ماه نیز با شروع عملی اربعین ساعات خروج از مرز تا ساعت ۱۸ افزایش می یابد.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی ادامه داد: به همه زائران اعلام می کنیم مرز خسروی امن‌ترین و سهل‌الوصول ترین راه برای عزیمت زائران به کربلا است و امید است ما هم میزبانان خوبی برای زائران باشیم.