اماکن دیدنی ایران

تصویب جانمایی ۱۳۴ اسکله تفریحی و گردشگری در سواحل مازندران


چارتر

استانداری مازندران از تصویب ۱۳۴ نقطه جهت ایجاد اسکله‌های تفریحی و گردشگری در سواحل استان خبر داد. ‎

ایرنا: در جلسه تسهیل ایجاد اسکله‌های تفریحی و گردشگری استان که بر اساس ماده ۱۰۰ برنامه ششم توسعه تشکیل شد، اعلام کرد: پس از بررسی توسط دستگاه های اجرایی جانمایی ۱۳۴ اسکله در خط ساحلی استان مازندران تایید و تصویب شد.

احمد حسین زادگان افزود: جانمایی این اسکله ها به تفکیک شهرستان ها در رامسر، تنکابن، جویبار، عباس آباد، چالوس، نوشهر، نور، بابلسر، فریدونکنار، میاندرود، بهشهر و محمودآباد تایید شد.

استاندار مازندران ادامه داد:جهت حذف بروکراسی زاید و تسهیل سرمایه‌گذاری کلیه مجوزها برای این نقاط توسط دستگاه های اجرایی متولی صادر و سرمایه گذار فقط به ۲ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان بنادر مراجعه می کند.

به گفته وی، این مجوزها بی نام و به لحاظ سازه و موقعیت مکانی صادر و پس از تصویب اهلیت سرمایه گذار توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طبق قانون واگذار می شود.

حسین زادگان با بیان اینکه اسکله های گردشگری ارتباط مردم با دریا را تسهیل و موجب رونق گردشگری دریایی می شود، افزود: فرصت های اقتصادی زیادی از قبیل صنایع دستی ،حمل و نقل، شیلات و … برای مردم استان از طریق ایجاد اسکله ها فراهم می شود.

وی همچنین به عدم استفاده از ظرفیت گردشگری رودخانه ها و آب بندان ها در استان مازندران اشاره کرد و گفت: بسیاری از رودخانه ها و آببندان های استان از نظر جذابیت با نمونه های مشابه در کشورهای توریستی برابری می کند که مغفول مانده است.

استاندار مازندران همچنین تاکید کرد که این کارگروه ظرفیت رودخانه ها و آببندان های استان را نیز بررسی و جهت ایجاد پروژه های گردشگری معرفی کند.

اعلام آمادگی ۱۲۲ سرمایه گذار برای اسکله سازی در مازندران

استاندار مازندران با اشاره به اینکه استقرار اسکله‌های تفریحی و گردشگری در اشتغالزایی و همچنین استفاده از ظرفیت دریایی در گردشگری استان کمک موثری خواهد کرد، افزود: تصویب این لکه ها در مدیریت سرمایه گذاری و جلوگیری از سردرگمی نیز موثر خواهد بود.

حسین زادگان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۲سرمایه گذار برای ساخت اسکله اعلام آمادگی کرده اند، اعلام کرد: دولت تدبیر و امید اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد تومان جهت ساماندهی واستفاده گردشگری تعیین کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی ، مازندران سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون نفر گردشگر و مسافر است که بیشتر آنها به منظور بهره گیری از طبیعت زیبا و دریا به این استان سفر می کنند.

همچنین از ۲۲ شهرستان مازندران ۱۵ شهرستان در خط ساحلی واقع هستند که ۳۳۸ کیلومتراز ساحل دریای خزر را در بر گرفته‌اند.