اماکن دیدنی ایران

«تاکسی حبابی» در پاریس رونمایی شد


چارتر

ایرنا – «تاکسی حبابی» معروف به «سی بابِل»(SeaBubbles) با حرکت بر روی رودخانه “سن” در پاریس، نخستن آزمایش خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

ایسنا: روزنامه “ون مینوت” فرانسه روز سه شنبه نوشت: شاتل های (رفت و آمد دائمی) این تاکسی ها می تواند به یک راه حل جدید در حوزه حمل و نقل شهری در پایتخت تبدیل شود اما این تاکسی ها باید به یک سری آزمایش ها پاسخ دهند که تا ۲۰ سپتامبر انجام می شود.

تا پایان هفته جاری، یک سری آزمایش ها بر روی تاکسی های حبابی نیز انجام خواهد شد.

حرکت این تاکسی ‌ها به گونه ای است که به نظر می رسد بر روی آب پرواز می کنند.

این تاکسی ها از آنجایی که به شکل حباب ساخته شده اند به تاکسی های حبابی معروف شده اند و دارای موتور الکتریکی هستند.

تاکسی حبابی روز گذشته (دوشنبه) روی رودخانه سن در پاریس به طور آزمایشی به حرکت درآمد.«آلن تبو» قایقران و طراح قایق فرانسوی که زمانی قایقی را برای شکستن رکورد سرعت روی آب طراحی کرده بود، تصمیم گرفت براساس همان طرح یک تاکسی آبی سریع برای آبراه‌ها در ابرشهرهای جهان بسازد. حاصل کار او این تاکسی حبابی است.

رودخانه سن پاریس یک رودخانه بسیار بزرگ و یک آبراهه تجاری بسیار مهم است که در شمال پاریس و در بین بستر این شهر قرار دارد.

از بهار سال ۲۰۲۰ میلادی قرار است تاکسی های حبابی سرویس دهی دائمی خود را آغاز کنند.

سالانه به خاطر آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها و دیگر عوامل ۲۵۰۰ نفر جان از جمعیت ۱۲ میلیونی پاریس جان خود را از دست می دهند.

ورود «تاکسی های حبابی» به گفته سازندگان آن می تواند به حل مشکل رفع آلودگی هوا و ساماندهی تردد ها و حمل و نقل شهروندان کمک قابل توجهی کند.