اخبار گردشگری

مزایای تور طبیعت گردی

تور طبیعت گردی یکی از تورهای بسیار پرطرفدار در ایران است که چند سالی است به طور منظم برگزار می شود و در هر تور تعداد بسیار زیادی از توریست ها شرکت می کنند.

در تورهای طبیعت گردی معمولا یک مقصد که دارای جاذبه های طبیعی است انتخاب می شود و به اطلاع افراد رسانده می شود و به این ترتیب افراد می توانند در این تور شرکت کرده و از این مقصد دیدن کنند.

کاهش هزینه ها
یکی از مهمترین مزایای شرکت در یک تور طبیعت گردی این است که شما با شرکت در این تورها می توانید به میزان بسیار زیادی از هزینه های خود بکاهید. امروزه طبیعت گردی به صورت فردی و یا چند نفره می تواند هزینه زیادی را برای شما داشته باشد ولی از آن جایی که افراد زیادی در تور طبیعت گردی شرکت می کنند هزینه های شما تقریبا متعادل سازی می شود و کاهش پیدا می کند. نکته دیگری که در خصوص این تورها وجود دارد این است که این تورها همراه با یک راهنمای با تجربه تور برگزار می شود که چند سالی است در این زمینه فعالیت دارد و به همین دلیل لوازم مورد نیاز برای رفتن به تور طبیعت گردی را می تواند با هزینه ای کمتر از هزینه واقعی آن برای شما تهیه کرده و به این ترتیب هزینه های شما را کاهش دهد.

امنیت خود را با شرکت در تورهای طبیعت گردی حفظ کنید
شرکت در تورهای طبیعت گردی علاوه بر این که باعث می شود تا شما بتوانید هزینه های خود را کاهش دهید باعث می شود تا امنیت شما نیز حفظ شود. معمولا گردش در طبیعت بدون خطر نیست و ممکن است خطرات مختلفی در طول این گردش شما را تهدید کند، در چنین شرایطی در صورتی که یک تیم و یا یک شخص با تجربه در کنار شما باشد شما میتوانید این خطرات را به شکل بهتری پشت سر بگذارید و به این ترتیب لذت بیشتری را نیز از گردش خود خواهید برد. 

یکی از مهمترین این خطرات خطر آسیب دیدگی است که از آن جایی که راهنمای تور اطلاعات اولیه در خصوص درمان این آسیب دیدگی ها دارد می تواند به شما کمک کند تا مشکل خود را حل کنید، به این موضوع فکر کنید که تنها و یا با شخصی که اطلاعاتی در خصوص این آسیب دیدگی ها ندارد به گردش در طبیعت پرداخته اید و دچار آسیب دیدگی شده اید، در چنین شرایطی معمولا استرس زیادی خواهید گرفت و ممکن است خطرات دیگری نیز در این راه شما را تهدید کند، بنابراین برای گردش در طبیعت توصیه ما به شما این است که سعی کنید در یکی از تورهای طبیعت گردش شرکت کنید تا این خطرات را به حداقل برسانید.

دوست های جدید پیدا کنید
شرکت در تور طبیعت گردی مزایای زیادی برای شما دارد، یکی از مهم ترین این مزایا این است که به شما کمک می کند تا دوست های زیادی را با علایق خودتان پیدا کنید، معمولا افرادی که در تور طبیعت گردی شرکت می کنند علاقه زیادی به طبیعت دارند و دوست دارند که با افرادی که مثل خودشان هستند آشنا شوند، شرکت در این تورها می تواند بهترین فرصت برای شما باشد تا با افرادی مثل خودتان آشنا شوید و از حضور در این تور نهایت لذت را ببرید. به صورت کلی حضور در طبیعت به صورت گروهی در حالی که در حال برقراری ارتباط با سایر افرادی که در این تور شرکت کرده اند هستید می تواند برای هر کسی جذابیت های زیادی داشته باشد که به شما توصیه می کنیم حداقل یک بار شرکت در تور طبیعت گردی را تجربه کنید.

مدیریت زمان
مزیت آخری که شرکت در تورهای طبیعت گردی برای شما دارد این است که شما می توانید با شرکت در این تورها به میزان زیادی در وقت خود صرفه جویی کنید. معمولا زمانی که به صورت تک نفره و یا چند نفره از یک محیط طبیعی که قبلا آن را ندیده اید بازدید می کنید زمان زیادی را صرف خواهید کرد که مسیر را بیابید و همینطور با برخی از بخش های آن آشنا شوید، این موضوع باعث می شود تا زمان لازم را نداشته باشید تا از تمامی بخش های آن محیط دیدن کنید و لذت کافی را از حضور در طبیعت ببرید، اما زمانی که شما در تور گردشگری طبیعت گردی شرکت می کنید می توانید خیلی سریع مسیر خود را یافته و از بخش های مختلف محیطی که در آن حضور دارید دیدن کنید چرا که راهنمای تور با تجربه ای که دارد از هدر رفتن وقت شما جلوگیری خواهد کرد.

چند نکته ایمنی
برای شرکت در تور طبیعت گردی باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، نکته اول این است که سعی کنید با مسیری که قصد بازدید از آن را دارید به خوبی آشنا شوید و در طول مسیر نیز نقاط مختلف را علامت گذاری کنید تا در صورت گم شدن بتوانید مسیر بازگشت را خودتان بیایید. نکته دیگر این است که در تاریخی که قصد رفتن به تور طبیعت گردی را دارید سعی کنید حتما آب و هوا را چک کنید و لباس های مناسبی را برای رفتن به تور متناسب با آب و هوا با خود به همراه ببرید. سعی کنید قبل از آن که منزل را ترک کنید حتما به یکی از نزدیکان خود درباره مقصد خود صحبت کنیم و به او بگویید که مقصد تور شما کجاست.

لوازم مورد نیاز
نقشه مسیر و مقصدی که در تور طبیعت گردی قصد بازدید از آن را دارید را به همراه داشته باشید، یک قطب نما با خود به همراه ببرید، در صورتی که در فصل گرما قصد رفتن به این تورها را دارید تجهیزات محافظت در برابر نور خورشید را به هیچ وجه فراموش نکنید، در صورتی که در فصل سرما به تور طبیعت گردی می روید لباس و تجهیزات گرم را به همراه ببرید حتی اگر وسایل شما سنگین شود، حتما کبریت یا فندک و یک چراغ قوه به همراه ببرید تا در صورت نیاز گرما و نور کافی را در اختیار داشته باشید و نکته آخر این است که حتما مواد غذایی اضافی و آب اضافی به همراه داشته باشید.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
بیتوته » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.