اماکن دیدنی ایران

اجرای طرح جابه‌جایی زائران اربعین از ۱۷ مهرماه


چارتر

قربانی گفت: اجرای طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از ۱۷ مهر آغاز می شود و تا ۳ آبان ماه به مدت ۱۷ روز ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: رؤسای کانون انجمن‌های صنفی حمل و نقل مسافربری و اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری، برای جابه‌جایی مطلوب و ایمن زائران اربعین حسینی (ع) با همه توان و امکانات، اعلام آمادگی کردند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در نشستی که برای هماهنگی و همسویی با نمایندگان انجمن‌های صنفی حمل و نقل جاده‌ای مسافربری در ایام اربعین حسینی برگزار شد، گفت: به منظور ارایه خدمات شایسته به زائران در ایام اربعین حسینی، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با همه سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط انجام شده است تا با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌ها، جابه‌جایی زائران به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: تسریع خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی/خدمات جاده‌ای و تسهیلات در پایانه‌های مرزی افزایش یابد

مهران قربانی زمان اجرای طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی را از ۱۷ مهر تا ۳ آبان سال‌جاری به مدت ۱۷ روز اعلام کرد و افزود: با توجه به روند سفر‌های انجام شده در سال گذشته، به دلیل تقاضای بالای زائران در دوره اوج بازگشت و تعداد مسیر‌های محدود بازگشت از مرز مهران و بازگشایی مرز خسروی، بیشترین بحران در این مرز‌ها پیش‌بینی شده است.

وی گفت: از این‌رو شهر‌های همدان، کرمانشاه و اندیمشک به عنوان شهر‌های پشتیبان، تعیین شده‌اند و زائران ورودی از مرز‌های مهران و خسروی، از پایانه‌های این شهر‌ها به مقاصد شهر‌های دیگر جابه‌جا می‌شوند.

قربانی، همسویی و هماهنگی کانون انجمن‌های صنفی حمل و نقل مسافربری را در اجرای شیوه‌نامه مدیریت حمل و نقل جاده‌ای در ایام اربعین، حائز اهمیت دانست و افزود: تأمین ناوگان مورد نیاز با شرایط تعیین شده در شیوه‌نامه و رعایت ضوابط ایمنی ناوگان و ارایه خدمات مطلوب و مناسب به مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای از جمله مهمترین مواردی است که رؤسای شرکت‌های حمل و نقل مسافربری باید مدنظر قرار داده و از اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

در این نشست، رؤسای کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر و اتحادیه شرکت‌های تعاونی مینی‌بوسرانی و سواری کرایه کشور ضمن بیان نظر‌ها و پیشنهاد‌های راهبردی در نظم بخشیدن به جابه‌جایی مسافران در ایام اربعین حسینی، با همه توان و قوا در ارایه خدمات مطلوب به زائران، اعلام آمادگی کردند.