اماکن دیدنی ایران

بهترین رستوران های مشهد کجاست؟


چارتر

ویرجینیا وولف می گوید:” شما نمی توانید خوب فکر کنید، خوب عشق بورزید، خوب بخوابید؛ اگر خوب غذا نخورده باشید”.

بیراه نیست اگر این عبارت را هم به سخن وولف اضافه کنیم که شما نمی توانید خوب سفر کنید؛ اگر خوب غذا نخورده باشید. روشن است که شکم نقش مهمی در مسافرت های ما دارد و همه ما بخشی از بودجه سفرمان را برای صرف حداقل یک وعده غذای خوشمزه کنار می گذاریم. پس اگر بلیط هواپیما مشهد در جیبتان است و می خواهید سفرتان هم خاطره انگیز باشد و هم خوشمزه؛ مطلب سایت خرید بلیط هواپیما قاصدک ۲۴ با عنوان بهترین رستوران های مشهد را برای شکم گردی انتخاب کنید، به دردتان می خورد.

رستوران پسران کریم

تا حالا پا به رستورانی گذاشته اید که مشتریان برای چلو ماهیچه های آن صف بایستند؟ خوب در رستوران پسران کریم که اسم و شهرت چلو ماهیچه های آن از مشهد هم فراتر رفته، شاهد این صحنه خواهید بود. همه آنهایی که چلو ماهیچه های این رستوران را مزه کرده اند، با آب و تاب از آن تعریف کرده اند. هر چند که منوی رستوران پسران کریم غذاهای خوشمزه دیگری هم دارد؛ از چلو شیشلیک، چلو کباب برگ ممتاز و چلو گوشت سرخ کرده تا چلو کباب بختیاری و سلطانی و البته مخلفات!

از غذاهای خوشمزه و هیجان انگیز رستوران که بگذریم، کیفیت مواد و فضای بهداشتی و تمیز هم باعث شده تا رستوران پسران کریم حرف اول را در مشهد بزند. شاید جالب باشد بدانید که این رستوران از سال ۱۳۵۹ تا کنون در بلوار سجاد مشهد، خیابان فرهاد ۲۲ و انتهای کوچه سمت راست از مهمانان پذیرایی می کند. اقبال مشهدی ها و غیر مشهدی ها باعث شده تا پسران مرحوم کریم قاسم زاده(صاحب اصلی رستوران) دو شعبه دیگر را هم در خیابان دانشگاه، برج آلتون و بلوار خیان، نرسیده به الماس شرق دایر کنند. این را هم بگوییم که کاربران تریپ ادوایزر رستوران پسران کریم را اولین رستوران محبوب مشهد دانسته اند.

رستوران باغ زیتون ٢

در باغ زیتون خبری از شیشلیک و کوبیده نیست؛ در عوض این رستوران باب میل آنهایی است که پیتزا و پاستا برایشان لطف دیگری دارد. باغ زیتون علاوه بر پیتزا و پاستاهایی که در آنها از سوسیس و کالباس استفاده نمی کند، استیک های بی نظیری هم دارد که برایش سر و دست می شکنند. در تمام غذاهای رستوران شما طعم مرغ و گوشت تازه را زیر زبان خود احساس خواهید کرد و این برای خیلی از مشتریان مسئله مهمی است. علاوه بر غذاها، خیالتان بابت کاهو و سبزیجات راحت خواهد بود؛ چرا که کاملا ضدعفونی شده و استریل هستند. همه اینها در کنار سرویس منظم و برخورد کارکنان تضمین یک وعده غذای دلچسب و فراموش نشدنی را در این رستوران ایتالیایی به شما می دهد. پس اگر اهل غذاهای بین المللی هستید، حتما سری به باغ زیتون در بلوار سجاد، بهار ۱۰، خیابان۱۰/۳ بزنید.

رستوران معین درباری

رستوران معین درباری خیلی قدیمی تر از آن چیزیست که فکر می کنید: سال ۱۲۸۰؛ یعنی وقتی که هنوز حتی پدربزرگ های ما هم قدم به این دنیا نگذاشته بودند. اما فقط قدمت نیست که رستوران را معتبر کرده، خیلی چیزها است؛ از شیشلیک های فوق العاده تا فضای خاطره انگیز و خاطره ساز. اگر دوست دارید در یک محیط کاملا سنتی با گل های طبیعی، آکواریوم و در و دیوارهای آینه کاری شده غذا بخورید، راه را درست آمده اید.

از پله ها که پایین بروید، این فضای سنتی و دلنشین به استقبال شما می آید. از منوی متنوع رستوران معین شیشلیگ، چلو برگ مخصوص، چلو ماهیچه یا چلو کباب لقمه زعفرانی سفارش دهید و تا آماده شدن سفارش خود، از فضا لذت ببرید. فراموش نکنید که از میز اردو هم برای تکمیل کردن غذای خوشمزه خود چیزی بردارید؛ سالاد فصل، ترشی سیر، خیارشور ویژه یا حتی زیتون پرورده. رستوران معین درباری دو شعبه دارد که شعبه مرکزی آن بین میدان تلویزیون و میدان پارک، حاشیه شهرک نوفل لوشاتو قرار گرفته و شعبه دیگر هم در شاندیز بین امام رضا ۸ و ۱۰٫

رستوران سنتی بابا قدرت

دوست دارید جایی غذایتان را میل کنید که زمانی استراحتگاه قاجاری ها بوده؟ جایی که حالا شما می توانید روی تخت ها، در فضایی سنتی و زیر سقف های بلند گنبدی اش بنشینید، منوی غذاهای وسوسه انگیزش را ورق بزنید و یک پرس چلو گردن گوسفندی، چلوکباب بلغاری یا چلوکباب برگ مجلل باباقدرت سفارش دهید. البته منو خیلی متنوع تر از این حرف ها است؛ ممکن است اسم هایی ببینید که تا حالا به گوشتان نخورده؛ مثل کارسکی بره، رولت جوجه کباب یا جوجه کباب قبضه ای. برای بعضی هم صرف یک وعده دیزی یا خوراک ماهی قزل آلا به همراه مخلفات کفایت می کند.

بهتر است بدانید که باباقدرت علاوه بر رستوران، چایخانه و بازارچه سنتی هم دارد و یک مجموعه کامل است که حتی در خیابان نیاوران تهران هم شعبه دارد. به هر حال رستوران باباقدرت مشهد را خیلی ها با چلوگردن های خوشمزه اش می شناسند و هر زمان که به این شهر سفر می کنند؛ راهشان را به سمت انتهای بازار امام رضا، میدان ۱۷ شهریور، بلوار صدر ، نبش صدر ۱۶ کج می کنند تا مهمان باباقدرت شوند.

رستوران سِدروس

سِدروس با تمام رستوران هایی که تا حالا معرفی کردیم، فرق می کند. یک رستوران جوان اما پویا که از ۶ سال پیش تا کنون که آغاز به کار کرده؛ چهار شعبه در سراسر مشهد دایر کرده است: یکی در خیابان سازمان آب، یکی در نزدیکی حرم که ویژه غذای بیرون بر است، دیگری در رضاشهر و مهم ترین و مجلل ترین شعبه هم در جاده شاندیز. اما منوی سدروس مطبوع طبع آنهایی است که ترجیح می دهند همه نوع غذا از استیک تا شیشلیک در منو باشد. انواع استیک مانند استیک سرآشپز، استیک آبدار، استیک سبزیجات و خوراک ماهی تنوری، ماهی شکم پر و سالمون تا ماهیچه و گوشت گردن و کوبیده را می توانید در منو ببینید و سفارش دهید. خوشبختانه غذاهای سدروس را هم می توانید در فضای باز و داخل کلبه میل کنید و هم در سالن رستوران. به هر حال چیزی از سرویس دهی عالی این رستوران کم نمی شود.

بدون شک لیست بهترین رستوران های شهری به بزرگی مشهد را نمی شود به موارد بالا محدود کرد. مشهد خیلی بیشتر از آنچه فکر کنید، رستوران سنتی و غیر سنتی دارد. برای مسافرانی که در هر فصل از سال به هوای زیارت یا سیاحت از شهرهای مختلف، بلیط قطار مشهد در دست و بعد از رزرو هتل دنبال فهرستی از بهترین رستوران های مشهد می گردند، شاید نام های زیر هم به کمک بیاید:

• رستوران ارم شاندیز که نرسیده به میدان دوم شاندیز واقع شده؛ رستوران سنتی، رستوران فضای باز و وی.ای.پی دارد و شیشلیگ و چلو ماهیچه های آن حرف ندارد!

•چلوکبابی امید که از قدیمی های مشهد است، ۱۰۰ سال قدمت دارد و کوبیده هایش طرفدار زیاد دارد. چلوکبابی امید در خیابان فدائیان اسلام، فدائیان اسلام ۲۱، بین شهید عرفانی ۱ و ۳ قرار گرفته است.

•رستوران شایان با شیشلیگ های فوق العاده و سرویس دهی عالی اش که نرسیده به شاندیز، قبل از میدان پدیده منتظر شماست.

•رستوران نسیم لبنان که منوی غذاهای عربی ارائه می دهد و خیلی ها به هوای شاورماهای آن به سه راه ادبیات، روبهروی جهاد دانشگاهی می روند.

•رستوران ایتالیایی لیو با منویی از پاستا و پیتزا و سالادهای خوشمزه اش در بلوار احمدآباد، بلوار ملاصدرا و نبش ملاصدرا ۱۹٫

•رستوران قصر درویش که در حاشیه خیابان کوه سنگی، بین خیابان های ۳ و ۵ بنا شده و همه نوع غذا در منویش به چشم می خورد؛ از پاستا و استیک تا خورش فسنجان، خوراک ماهی قزل آلا و چلوکباب یونانی!