اخبار گردشگری

طرح مشارکت مردم در سرمایه گذاری حوزه گردشگری

در حال حاضر وزارتخانه جدید تلاش دارد تا با استفاده از سرمایه گذاری بیرونی از سرمایه مردم استفاده و آنها را به بخش هایی همچون احیای بناهای تاریخی، گسترش بوم گردی ها و بوتیک هتل ها تزریق کند.

علی اصغر مونسان؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مسیر رو به رشد گردشگری ادامه خواهد داشت و در بعد گردشگری داخلی و خارجی تلاش داریم حجم زیاد سرمایه گذاری که در بخش گردشگری کشور در حال انجام است، ادامه پیدا کند و بتوانیم تعداد زیادی از پروژه ها را تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه به رغم شرایط موجود در حوزه صنایع دستی روند رشد صادرات را داریم، عنوان کرد: اجرای طرح تجاری سازی صنایع دستی را شروع کرده ایم و روی ارتقای بسته بندی و برندسازی و طراحی مبتنی بر سلیقه بازار، کار می کنیم به ویژه در کاربردی کردن صنایع دستی تا بازار هم گسترش پیدا کند. مونسان گفت: امیدوارم بتوانیم با استفاده از سرمایه گذاری بیرونی از سرمایه مردم استفاده کنیم.

آنها در امر احیای بناهای تاریخی مشارکت کنند و کسب وکارهای جدید را شکل دهیم و شغل برای جوانان ایجاد شود. وی افزود: برای مشارکت مردم طرح های الگویی داریم. بوم گردی ها را گسترش بیشتری می دهیم تا شغل بیشتری ایجاد شود و موضوع جدید بوتیک هتل ها را که در آن بناهای تاریخی ما به فضاهای اقامتی تبدیل می شوند، اجرا می کنیم که این مورد استقبال جدی گردشگران خارجی و داخلی است و همراه با بوم گردی توسعه خواهد داشت.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.