اخبار گردشگری

ورود وزرای گردشگری کشورهای اقیانوس هند به چابهار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: همایش وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در سال ۹۹ به میزبانی چابهار برگزار می شود.

علیرضا جلال زایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ما از طریق چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران با بیش از ۳۰ کشور جهان و یک سوم مردم دنیا در ارتباط هستیم.

جلال زایی بیان کرد: در این همایش پروتکل هایی امضا خواهد شد تا بتواند در رفت و آمد گردشگران به کشور کمک کرده و چابهار را به عنوان دروازه ورودی ایران به اقیانوس هند معرفی کند. باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که چابهار به عنوان پیشانی ایران شناخته شود.

برای تحقق بخشیدن به این هدف لازم است زیرساخت های زمینی، هوایی و دریایی گسترش پیدا کند، حتی ریل برقی و مغناطیسی را نیز از تهران به چابهار یا زاهدان به چابهار ایجاد کنیم. اگر این موضوع تحقق پیدا کند مسیری که یک روزه طی می شود می تواند به ۸ ساعت کاهش پیدا کند.

جلال زایی که پیشنهاد دهنده میزبانی چابهار برای این برنامه است، گفت: اداره کل سیستان و بلوچستان متولی برگزاری این همایش است و از سازمان های دیگر نیز برای برگزاری آن کمک خواهیم گرفت.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.