اخبار گردشگری, اقامتگاه

پذیرش توریست خارجی در هتل بوتیک ها

سرپرست وزارت گردشگری درباره استفاده از ظرفیت های بکر در حوزه اقامتگاه ها از راه اندازی هتل بوتیک ها خبر داد و گفت: یکی از اقدامات ما تبدیل بناهای تاریخی به اقامتگاه های زیباست، غیر از بناهای نفیس و درجه یک تاریخی، به منظور حفاظت هرچه بهتر از بناهای تاریخی، با حضور سرمایه گذاران برخی از این بناها به اقامتگاه های تاریخی و زیبا تبدیل می شوند که کسب و کار جدیدی است و نمونه آن هتل بوتیک هاست که بسیار بی نظیر است.

تمام تجهیزات آن هنرهای سنتی و صنایع دستی است و این نوع از اقامتگاه ها نیز مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است.

علی اصغر مونسان در ادامه به موضوع ارزآوری گردشگری برای کشور در کنار نفت و با توجه به شرایط تحریم ها اشاره کرد و افزود: حضور نیروهای نظامی بیگانگان در خلیج فارس بر گردشگری تاثیر می گذارد. از طرفی با موضوع تحریم ها روبرو بودیم اما در این خصوص پیش بینی های لازم را داشته ایم، یکی از اقدامات این است که روی گردشگری منطقه ای کار کردیم ضمن اینکه درج نشدن مهر روی گذرنامه های گردشگران ورودی را در دستور کار قرار دادیم.

لغو روادید با کشورهای هدف را نیز اجرایی کردیم که یکی از این کشورها عمان است. با چین نیز که ۱۵۰ میلیون گردشگر خروجی دارد، لغو روادید کردیم که در فاز اول امیدواریم بتوانیم یک میلیون گردشگر چینی را جذب کنیم.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از صحبت های خود به ارائه آماری از تعداد ورود گردشگران خارجی به کشور پرداخت و اضافه کرد: «سال ۹۶، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شدند که این رقم در سال ۹۷ به ۷میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید و در سه ماه اول امسال نیز نسبت به سه ماه سال قبل، شاهد رشد ورود گردشگران خارجی به کشور هستیم.»

هر گردشگر خارجی به طور میانگین ۱۴۰۰ دلار برای ایران ارزآوری دارد، در حوزه نفت یک بشکه نفت را به قیمت ۶۰ دلار می فروشیم که حدود ۱۰ تا ۱۲ دلار برای آن هزینه می کنیم. در گردشگری به ازای ورود هر گردشگر خارجی ۱۴۰۰ دلار ارزآوری داریم اما ۳ سنت به ازای هر گردشگر هزینه می کنیم که اگر اعتبارات افزایش یابد باید بتوانیم برای جذب گردشگران رقم های بیشتری هزینه کنیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.