اماکن دیدنی ایران

آژانس‌های مسافرتی تابستان ۹۸ را چگونه گذراندند؟


چارتر

این روز‌ها دغدغه اصلی آژانس‌های مسافرتی، فعالیت سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گردشگری غیرمجاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان: رضا نظامی عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، گردشگری، زیارتی و الکترونیک کشور،درباره وضع این روزهای آژانس‌های مسافرتی اظهار کرد: آژانس‌های مسافرتی در تابستان امسال نسبت به سال‌های گذشته تا اندازه‌ای با افت فروش مواجه بودند. دغدغه اصلی آن‌ها هم سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی هستند که فعالیت می‌کنند و شاید برخی از آن‌ها نیز مجوز قانونی را نداشته باشند؛ اما دامپینگ کنند.

وی گفت: ما پیگیر موضوع جلوگیری از فعالیت سایت‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمجاز هستیم، ولی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

محمود فخری نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، گردشگری، زیارتی و الکترونیک کشور نیز دغدغه‌های دفاتر خدمات مسافرتی را چنین تشریح کرد: دفاتر خدمات مسافرتی در شرایط فعلی دائماً تعدیل نیرو دارند. یکی پس از دیگری درخواست تعلیق اجباری دارند و در نهایت درهای برخی از آنها بسته می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون ۹۰ درصد افرادی که در دفاتر خدمات مسافرتی کار می‌کنند، خانم‌ هستند و وقتی فعالیت این دفاتر مختل شود، خانم‌ها نسبت به آقایان آسیب بیشتری می‌بینند و در چنین مواقعی باید دید که برای خانم‌های شاغل در دفاتر مسافرتی چه شرایطی به وجود می‌آید.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، گردشگری، زیارتی و الکترونیک کشور درباره تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه گفت: قطعاً تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه فواید قابل توجهی دارد؛ به عنوان مثال به جای آنکه در طول سال شاهد تغییر چند باره رئیس سازمان باشیم، یک وزیر با رأی نمایندگان وارد وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌شود و حداقل تا ۴ سال در این وزارتخانه می‌ماند و نمایندگان نیز بر کار وزارتخانه زیر نظر او نظارت می‌کنند.

فخری ادامه داد: به نظر من علی‌اصغر مونسان هم‌اکنون با وظایف و نحوه کار وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آشنایی کافی دارد و برنامه‌های خوبی را هم تا به امروز داشته و می‌تواند در مسیر انجام وظایف وزارتخانه موفق باشد. به نظر می‌رسد که امروز مونسان بهترین گزینه برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.