اماکن دیدنی ایران

ارز ارزان شد ؛ قیمت بلیت هواپیما کاهش می‌یابد


چارتر

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به شرکت‌های هواپیمایی تاکید شد به دلیل کاهش نرخ ارز و کاهش هزینه‌های ارزی آنها، قیمت‌های جدید بلیت را محاسبه و به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند.

چمدان: رضا جعفرزاده با اشاره به اینکه درصدی از هزینه‌‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است گفت: به شرکت‌های هواپیمایی توصیه شده است به دلیل کاهش نرخ ارز نسبت به ارزیابی مجدد قیمت بلیت هواپیما و کاهش آن اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: لازم است شرکت‌های هواپیمایی پس از بررسی‌های کارشناسی، توافق و تعیین نرخ‌ها، نسبت به اعلام قیمت‌های جدید به سازمان هواپیمایی کشوری در اسرع وقت اقدام کنند.

جعفرزاده ادامه داد: ملاک قیمت جدید بلیت هواپیما همان نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی تعیین و به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: فروش بلیت هواپیما خارج از دامنه نرخ تعیین‌شده توسط شرکت‌های هواپیمایی و یا آژانس‌ها‌ خلاف است و با هرگونه تخلف مراکز فروش در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه قطعا نباید به گونه‌ای باشد که بخواهیم از منابع عمومی برای پروازها استفاده کنیم گفت: دامنه نرخ‌های بلیت هواپیما از تیرماه ۹۷ که تعیین شد تاکنون تغییر نکرده است.جعفرزاده گفت: با کاهش نرخ ارز به تناسب هزینه‌های ارزی شرکت‌های هواپیمایی هم کاهش می‌یابد و بدین ترتیب این در نرخ بلیت هم مؤثر است و به کاهش قیمت بلیت هواپیما می‌انجامد.

وی با بیان اینکه بررسی نرخ‌‌های جدید در کوتاه‌ مدت انجام خواهد شد، گفت: طی عملیات کارشناسی، دامنه نرخ‌های جدید مشخص و روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی جهت اطلاع مردم قرار می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: ‌ارتقای ایمنی و رعایت ایمنی از مصادیقی است که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مدام به شرکت‌ها تأکید می‌شود‌.