اخبار گردشگری

طرح «لجن درمانی» در دریاچه ارومیه دورنمای خوبی دارد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: لجن درمانی در دریاچه ارومیه دورنمای خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

ولی تیموری در سفر به این استان گفت: لجن درمانی قطعاً پتانسیل خوبی دارد، سالیان گذشته با توجه به کم شدن آب این پروژه متوقف شد، امیدواریم با توجه به وضعیت بارندگی امسال و توسعه طرح لجن درمانی دورنمای خوبی برای استان، دریاچه ارومیه و گردشگری سلامت باشد.

او درباره گردشگری سلامت و لجن درمانی در دریاچه ارومیه گفت: با توجه به عقب رفتن سطح آب ارومیه متاسفانه طرح های لجن درمانی رها و زیرساخت های فراهم شده رها شد. بارش های خوب امسال باعث شد که مردم دوباره از دریاچه و لجن و نمک آن استفاده کنند.

او در ادامه درباره اقدامات وزارت میراث فرهنگی برای احیای لجن درمانی در دریاچه ارومیه گفت: این امور طرح های بخش خصوصی است و کار ما نیست، ولی در حالت کلی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به عنوان مقاصد گردشگری سلامت مطرح هستند.

در کشور شاید بعد از تهران دومین و سومین استان های مطرح درزمینهٔ گردشگری سلامت، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی باشند، این دو استان از لحاظ تجهیزات پزشکی نیز مطرح هستند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.