اماکن دیدنی ایران

پرواز جاسک – تهران راه‌اندازی می‌شود


چارتر

راه اندازی پرواز جاسک- تهران با پیگیری های استاندار هرمزگان در دستور کار رییس سازمان هواپیمایی کشور قرار گرفت.

ایرنا: استاندار هرمزگان گفت: مقرر شد در راستای افزایش پروازها به سواحل شرقی کشور برای انجام هفته‌ای ۲ پرواز از تهران به جاسک و برعکس برنامه ریزی شود.
فریدون همتی روز سه شنبه در دیدار با رییس سازمان هواپیمایی کشور با توجه به اهمیت توسعه سواحل مکران و لزوم برخورداری این منطقه از حمل و نقل هوایی افزود: نقش حمل و نقل هوایی در توسعه سواحل مکران در شرق هرمزگان بسیار مهم است.
وی همچنین در این نشست بر لزوم توسعه پروازهای هرمزگان و برقراری پروازهای روزانه بین بوموسی – بندرعباس تاکید کرد که با این موضوع نیز موافقت شد.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: در حال حاضر هفته ای ۲ پرواز از بندرعباس به بوموسی انجام می‌شود که مقرر شد این پروازها روزانه و در هفته به هفت پرواز برسد.
علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشور نیز در این دیدار تاکید کرد: حمل ونقل هوایی حتی الامکان تلاش خواهد کرد در توسعه این مناطق در هرمزگان نقش بایسته ایفا کند.
استان هرمزگان دارای ۱۳ فرودگاه است که از این تعداد تنها ۶ فرودگاه در تملک و مورد استفاده شرکت فرودگاه ها قرار دارد.
سه فرودگاه شامل بندرعباس، بندرلنگه و بوموسی از ۶ فرودگاه یاد شده عملیاتی بوده و سه فرودگاه پارسیان، بستک و میناب به دلیل نداشتن دیوارهای حفاظتی غیر عملیاتی هستند.
فرودگاه بین ‌المللی بندرعباس با روزانه ۴۰ سورتی پرواز رفت و برگشت بیشترین تعداد پروازها را در هرمزگان به خود اختصاص داده و دارای حدود ۱۹ مسیر پروازی داخلی و ۲ مسیر پروازی خارجی است.

جاسک بعد از خارگ به عنوان دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور و دومین منطقه برای توسعه مکران درشرق کشور مطرح است که با راه اندازی این فرودگاه که انجام سفرهای خارجی سرمایه گذاران و مسوولان کشور را تسهیل کند.